خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد؛

فعالیت بیش از ۲۰۰۰ تعاونی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۳۴

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از فعالیت بیش از ۲ هزار شرکت تعاونی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان در نشست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با فعالین، کارآفرینان و تشکل‌های کارگری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: در استان آذربایجان غربی بیش از ۲هزار شرکت تعاون با عضویت ۱۲۷هزار نفر و اشتغالزایی بیش از ۳۴هزار نفر فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷۳ تعاونی با عضویت ۴ هزار و ۳۹۰ نفر و اشتغالزایی ۳ هزار و ۷۷۳ نفر تشکیل شده است.

دهقان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار و ۸۳۱ مورد بازرسی و نظارت و بازدید از تعاونی ها صورت گرفته، اظهار کرد: یکی از کارکردهای شاخص که در دولت سیزدهم رخ داده اختصاص اعتبار برای حسابرسی بوده که تاکنون این اعتبار تخصیص نمی یافت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی یاد آور شد: با اختصاص اعتبار حسابرسی در این مدت از ۱۰۲شرکت تعاونی حسابرسی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تعاونی ها مربوط به تعاونی های مسکن است، خاطر نشان کرد: بیش از ۲۲شرکت تعاونی با ۸ هزار عضو مربوط به تعاونی مسکن است که دارای مشکل بودند که با جلسات و پیگیری ها مشکلات شان برطرف شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۶۳ واحد باقی مانده از مسکن مهر که تحویل داده نشده بود که با پیگیری ها مشکل ۹۶۳ واحد حل شد.

دهقان افزود: در سال گذشته ۲۰۷تعاونی و امسال ۴۱۱ واحد تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر  کشور شرکت داشتند که در سال جاری ۱۷تعاونی از استان برتر کشوری شدند.

به گفته دهقان طی سال گذشته  برای اولین بار ۳۵۰۰ نفر در بخش تعاون بکارگیری و بیمه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز