خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبرداد؛

نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۸۵

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی با مصرف بیش از دو برابر الگوی مصرف در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، امروز مراسم هفته کار و کارگر و روز صنعت برق در شرکت توزیع برق استان همدان با افتتاحیه مرکز مدیریت هوشمند انرژی مشترکین برق برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه کارگران زحمتکش در شب‌های سرد زمستان، یا در تابستان‌های گرم و حتی در شرایط طوفانی، برای تأمین برق برای مردم، جهادگونه تلاش می‌کنند ادامه داد: این تلاش‌ها، یکی از ارزشمندترین اقدامات در جامعه است، اما علاوه بر این، ایمنی کارگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی سهرابی‌بیدار گفت: در این راه، باید به تجهیزات ایمنی، آموزش‌های ایمنی و رعایت استانداردهای ایمنی توجه کنیم تا همیشه نیروهای سخت کوش و زحمت کش صنعت برق در ایمن و سلامت کامل قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه رشد روز افزون برق و نیاز به این انرژی پاک همواره نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین برق پایدار و مناسب است افزود: طی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مشوق‌های سازنده برای مشترکان و ذینفعان خود توانستیم از پیک بار تابستان بدون هیچگونه خللی در تأمین برق، عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان‌ با بیان اینکه از برنامه‌های مدون ابلاغی می‌توان به 180 برنامه عملیاتی ابلاغی وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان 1403 اشاره کرد افزود: این 180 برنامه در ۶ محور اجرایی می‌شود که بخش مهمی از این محورها مربوط به شرکت‌های توزیع و برنامه‌ها و اقدامات بخش مدیریت مصرف، تقاضا و بهینه‌سازی مصرف برق است.

وی استفاده از خدمات شرکت‌های توانمند در سرعت دادن به هوشمندسازی شبکه‌های توزیع و نصب کنتورهای هوشمند را بخشی از خدمات عنوان کرد و گفت: استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های خدمات انرژی در بهینه‌سازی انرژی در سمت تقاضا و برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی برای استفاده از ظرفیت‌های مدیریت مصرف در بازه زمانی ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه از دیگر موضوعات مورد توجه است.

سهرابی‌بیدار از نصب بیش از 3 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی با مصرف بیش از دو برابر الگوی مصرف در استان خبر داد و افزود: رؤیت‌پذیر و کنترل‌پذیر کردن مصرف برق ادارات و نهادهای عمومی و غیر دولتی با نصب یک‌هزار و ۵۲۰ کنتور رویت‌پذیر یعنی ۶۸ درصد و یک هزار و ۳۷۴ کنتور کنترل‌پذیر برق با ۶۲ درصد در مراکز تجاری و تفریحی با نصب بیش از 2 هزار کنتور را می‌توان از دیگر اقدامات مهم برشمرد.

وی به تکمیل کنتورهای هوشمند به منظور کنترل‌پذیری کامل چاه‌های کشاورزی به تعداد ۱۰۰ درصد کنتور رویت‌پذیر و ۹۴ درصد کنتور کنترل‌پذیر اشاره کرد و افزود: کنترل و نظارت بر مصارف نامتعارف برق نظیر مراکز تجاری، رستوران‌ها و فروشگاه‌های شهری و بین راهی، تابلوهای تبلیغاتی و روشنایی و نورپردازی‌های نامتعارف از جمله کارهاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: توسعه فرمان از راه دور به گروه‌های مصرف مختلف از جمله برق ادارات و نهادهای عمومی غیر دولتی برای کنترل دقیق کاهش مصرف حداقل 30 درصدی برق در زمان ساعات کار اداری و حداقل 60 درصدی در زمان خارج از ساعات کار اداری مدنظر بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مؤثر و مستمر و آگاه‌سازی عمومی برای مصرف بهینه برق و نیز آگاه‌سازی جامعه در ضرورت توازن میان مصرف برق با تولید ارزش اجتماعی و اقتصاد را مورد توجه قرار دادیم گفت: از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه 47 میلیون جایزه نفیس و ارزشمند به مشترکان صرفه‌جویی برق در بخش خانگی در کشور اعطا می‌شود.

سهرابی‌بیدار گفت: امسال با توجه به پله‌های مصرف تعریف شده و همچنین سطح الگوی مصرف برای مشترکین خانگی، در صورتی که در مناطق عادی و معتدل مانند همدان از کولر گازی استفاده کنیم، مصرف برق ما تا ۶ برابر افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن قبوض برق مصرفی ما هم می‌تواند تا 24 برابر افزایش قیمت را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز