خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا همدان خبرداد؛

جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در 11 شهر و روستای استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۸۹۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 1610 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و 40 کیلومتر شبکه توزیع و 10 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.  

بختیاری‌فر تصریح کرد: سال گذشته حدود 32 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و 1.5 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریاها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود، عنوان کرد: شبکه‌های جمع آوری فاضلاب از جمله تأسیسات زیربنایی در شهرها و روستاها هستند که هدف آن انتقال و تصفیه فاضلاب تولیدی به تصفیه‌خانه برای بی اثر کردن خطرات و تهدیدات ناشی از دفع غیربهداشتی آن و در نهایت تأمین رفاه عمومی است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب به منظور جلوگیری از انواع آلودگی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح کرد: بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌های مختلف در محیط از طریق فاضلاب‌های خانگی، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی اعم از مناظر زشت و بوی نامطبوع، مواجه کرده و تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر محیط زیست دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز