خبرگزاری کار ایران

عیادت اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر از بیماران بیمارستان آتیه وغرضی ملایر

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۰۷

هیئت اجرایی خانه کارگر، اعضای کانون بازنشستگان، اعضای ستاد هفته کار و کارگر و جمعی از کارگران استان همدان به مناسبت هفته کارگر با حضور در بیمارستان آتیه همدان با اهداء شاخه گل به بیماران جویای احوال آنان شدند و با توضیح مسئولان این بیمارستان در جریان چگونگی روند ارائه خدمات پزشکی و وضعیت درمانی آنان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان در حاشیه این مراسم گفت:  بخش درمان مستقیم این مدیریت با 9 مرکز درمانی ملکی شامل: 2 بیمارستان، 6 درمانگاه و یک پلی کلینیک تخصصی است و خدمات درمانی بدون دریافت فرانشیز و به صورت کاملا رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌شود. 

حسن عروتی موفق اظهار داشت: در بخش درمان غیر مستقیم نیز از طریق خرید خدمت درمانی مورد نیاز بیمه شدگان از مراکز طرف قرار داد که شامل 1144 مرکز طرف قرار داد می باشد، خدمات درمانی با کسر مبلغ فرانشیز سهم سازمان، به بیمه شدگان سازمان ارائه می‌شود. در بخش درمان مستقیم تعداد تخت های فعال برابر 287 تخت و میانگین ضریب اشغال تخت و تعداد بیماران بستری در 9 ماهه ابتدای سال جاری به ترتیب برابر 6/74 % و 26990 نفر است.

وی در مورد اهم اقدامات عمرانی انجام شده در مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان به بازسازی اورژانس بیمارستان غرضی ملایر با اعتباری بالغ بر215 میلیارد ریال، ارتقای خدمات هتلینگ بیمارستان های در سه محور با اعتباری در حدود 200 میلیارد ریال که مشتمل بر بهسازی ساختمان و تاسیسات بیمارستان ها از جمله خرید 6 دستگاه چیلر جهت بیمارستان های  غرضی ملایر و آتیه همدان هر بیمارستان سه دستگاه است.

عروتی موفق ادامه داد: خرید تجهیزات و امکانات و ارتقای خدمات هتلینگ در بخش بهداشت بیمارستان ها، اجرای برنامه های مرتبط با ایمنی حریق، ایمنی برق و بهسازی تهویه واحدهای درمانی سرپایی با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال و برنامه عملیاتی پیشگیری از حریق در بیمارستان ها با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال و بهسازی ساختمان آشپزخانه بیمارستان آتیه و خرید تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه هر دو بیمارستان با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان در مورد هزینه های خرید و توسعه تجهیزات پزشکی  بیمارستان غرضی به خرید دو دستگاه رادیولوژی پرتابل برای بیمارستان آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر، خرید دستگاه الایزا برای بیمارستان دکتر غرضی ملایر، خرید یک دستگاه اتوانالایزر آزمایشگاه جهت تجهیز بیمارستان غرضی ملایر،خرید دو دستگاه لاپاراسکوپی جهت بیمارستان دکتر غرضی ملایر اشاره کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان نیزبا بیان اینکه نیاز است دولت و مجلس در جهت حمایت‌های واقعی گام بردارند، اظهار کرد: اصلی‌ترین خواسته جامعه کارگری، اجرای قانون است و تشکل‌های کارگری خواستار رعایت قانون از سوی دولت‌ها هستند.

چنگیز اصلانی عدم تحقق تعهدات تامین اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی کارگران دانست و خواستار رفع آن شد.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم قدرت سیاسی و نظامی منطقه باشیم نخستین قدم تامین زندگی همراه با رفاه و آسایش برای مردم است.

اصلانی با بیان اینکه ماده ۴۱ قانون کار حجت را بر دولت‌ها تمام کرده است بیان کرد: دستمزد سال ۱۴۰۳ باید منطبق با ماده ۴۱ قانون کار و بند ۱ و ۲ آن که به محاسبه نرخ تورم و هزینه سبد معیشت تاکید دارد، تعیین شود.

اصلانی با بیان اینکه پاشنه آشیل جامعه کارگری امنیت شغلی، غذایی، مسکن و حمایت از تشکل‌های قانونی است، خاطرنشان کرد: ۵۸ هزار نفر بازنشسته در استان همدان وجود دارد که ۷۰ درصد حقوق حداقلی دریافت می‌کنند که بیشترین بیمه‌شده‌های استان در حوزه خدماتی است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش هزینه‌های زندگی در جامعه کارگری و عدم تناسب آن در تامین هزینه مشکل ساز شده است.

حسین قادریان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ قلم دارو از پوشش تامین اجتماعی خارج است و افزود: با ادامه وضع موجود بازنشستگان از تامین هزینه‌های درمان خود عاجز شده و باید منتظر هر اتفاقی باشند.

قادریان بیان کرد: بازنشستگان بیشتر از کارگران به خدمات درمانی نیاز دارند به همین دلیل هزینه‌های کمر شکن درمان و حقوق حداقلی آن‌ها جوابگوی تامین درمان آنان نیست.

وی با اشاره به مراجعه همیشگی بازنشستگان به کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و اعتراض به نحوه خدمات درمانی در مراکز درمانی سازمان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی باید در خصوص تامین دارو برای بیمه شدگان فکری اساسی کند.

عیادت اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر از بیماران بیمارستان آتیه وغرضی ملایر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز