خبرگزاری کار ایران

رئیس هئیت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گلستان:

بیشترین حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران ساختمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۱۸

رئیس هئیت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی گلستان گفت: بیشترین حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران ساختمانی است و نباید هر فردی بدون تخصص در این زمینه تبدیل به بساز بفروش یا خرده انبوه ساز شود.

به گزارش خبرنگار رایلنای گلستان، علی اصغر دهسنگی در دیدار هئیت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با مدیرکل تامین اجتماعی گلستان اظهارکرد: پرحادثه‌ترین و زیان‌آورترین شغل متعلق به کارگران ساختمانی است و تعداد زیادی از کارگران ساختمانی در استان گلستان هنوز فاقد بیمه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارگران ساختمانی در گلستان در لیست انتظار بیمه قرار دارند.از تامین اجتماعی درخواست داریم که تعداد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استان را افزایش دهد.

جوادکمیزی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان در این دیدار گفت: کارگران ساختمانی شغل بسیار سختی دارند و عمر مفید اشتغال در بخش ساختمانی ایران برای کارگر ۱۵ الی ۲۰ سال است که باید مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شوند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی بعد چند سال کارکردن دچار مشکلاتی اساسی مانند دیسک شدید،آرتروز و فشار بر اندام و استخوان‌ها می شوند. هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در گرگان بیمه تامین اجتماعی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کارگران ساختمانی همیشه مشغول به کار نیستند و گاها بازرسان سازمان بدلایلی که برای ما قابل فهم و درک نیست اقدام به قطع بیمه انها می کنند که متاسفانه با پیگیری های مجدد هم قابل وصل نیست. در سال گذشته با تلاش و خواهش فراوان توانستیم تا حدودی با تعامل با شعبات، مشکلات بازرسی های این چنینی را حل کنیم.

قربان زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان بیان کرد: آرامش، آسایش، امنیت شغلی حق کارگران ساختمانی است و همه باید با کمک هم بتوانیم گره مشکلات کارگران ساختمانی را برطرف کنیم.تلاش خواهیم کرد که بیمه کارگران ساختمانی در استان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: درسال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی به استان اضافه شد و فقط در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار بیمه شده جدید دراستان جذب شده است. بیمه سازمان تامین اجتماعی تاثیر بسزایی درتحکیم خانواده دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در گلستان چندین بار به ریاست جمهوری نامه زدیم و همچنین اکثر جلسات تذکر دادیم به ناحق بیمه کارگر ساختمانی قطع نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز