خبرگزاری کار ایران

توقف بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی قرچک/ انتظار ماحمایت و پشتیبانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۳۶۳

دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی قرچک از توقف بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی این شهرستان خبر داد و گفت: توقف بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون است.

«جعفر معصومی» به خبرنگار ایلنا گفت: در حالی‌که کارگران ساختمانی شهرستان قرچک در سامانه رفاهی ایرانیان ثبت نام کرده و منتظر بیمه شدن هستند اما تامین اجتماعی شهرستان قرچک از ۲۱ دی ماه جاری بیمه کارگران ساختمانی را متوقف کرده و پاسخگوی نیاز بیمه‌ای کارگران ساختمانی نیست.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی از حداقل‌ها محرومند و طرح بیمه آن‌ها هر چند با کاستی‌ها و نواقص بسیاری مواجه است و نباید قطع شود، افزود: اوضاع کارگران ساختمانی طی سالهای گذشته رو براه نبوده و همزمان با شیوع ویروس کرونا اوضاع معیشتی کارگران بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و بغرنج‌تر هم شده است.

او با بیان اینکه توقف بیمه لطمات زیادی به کارگران ساختمانی قرچک وارد می‌کند، افزود: با توقف بیمه جدا از محروم شدن خدمات بیمه‌ای، هیچ گاه کارگر ساختمانی به سن بازنشستگی نمی‌رسد.

وی افزود: طی یک ماه گذشته، در این زمینه مذاکرات متعددی میان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و مسئولان تامین اجتماعی صورت گرفته که متاسفانه بی‌نتیجه مانده است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید نهادهای اجرایی و قانونگزار وارد عمل شوند و توسط اهرم‌های فشار قانونی، تامین اجتماعی را ملزم به رعایت موازین مندرج در قانون کار کنند.

این فعال کارگری اضافه کرد: انتظار ما حمایت است و توقف روند بیمه کارگران ساختمانی یک اقدام خلاف قانون است.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز