خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

عدم رعایت الگوی مصرف برق توسط 190 اداره استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۰۵

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه 190 اداره این استان الگوی مصرف برق را رعایت نکردند که برخوردهای لازم با آنها صورت گرفته است، گفت: تاکنون برق 50 اداره استان به دلیل رعایت نکردن مصرف برق و توجه نکردن به اخطاریه‌ها قطع شده است و 140 اداره نیز اخطار دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودی افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تمام ادارات ملزم به کاهش 40 درصدی مصرف برق در ساعات کاری نسبت به سال پایه 1400 و کاهش 70 درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف همان روز در ساعات اداری هستند.

وی ادامه داد: تعداد مشترکین اداری سطح استان حدود 2000 مشترک است. مصرف مشترکین اداری 28 مگاوات است که تاکنون 13 مگاوات همکاری داشته‌اند، اما این میزان باید به بیش از 19 مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف، از طریق مولدهای خود تأمین کنند.

محمودی تصریح کرد: ادارات، نهادها و ارگان‌ها باید در روزهای کاری هفته در ساعات پیک، مولدهای خود (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

وی بیان داشت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی، حذف مصارف غیرضروری، استفاده از سیستم هوشمند روشنایی، قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم درجه دمای کولر گازی روی دمای آسایش (24 درجه) می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف و پایداری شبکه برق استان داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز