خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

بیش‌ از ٨٠ درصد مردم بردسکن الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۲۵

مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: از مجموع ۴۰ هزار مشترک برق شهرستان کمتر از ۲۰ درصد الگوی مصرف برق را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد رجبی اول با بیان اینکه خوشبختانه انشعابات غیرمجاز در شهرستان بردسکن تعداد انگشت شماری است، افزود: به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف برق مشترکین برق خانگی می‌توانند تا ۲۰ برابر آن را از  شرکت برق پاداش بگیرند.

وی بیان کرد: هر مشترک برقی که در هر ماه الگوی مصرف آن کمتر از ۳۰۰ کیلووات باشد به ازای هر کیلووات  که کمتر برق مصرف کند شرکت برق تا ۲۰ برابر به آن پاداش می‌دهد.

مدیر برق شهرستان بردسکن اظهار کرد: تمامی ادارات شهرستان به کنتورهای هوشمند مجهز هستند و مصارف برق آنها لحظه به لحظه پایش و کنترل می‌شود و اگر اداره‌ای از الگوی مصرف بیشتر مصرف کند به صورت خودکار کنتور آن قطع می‌شود. اگر دستگاه اداری در طول روز سه بار کنتور آنها قطع شود با تعهد و  امضای بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه در استان کنتور برق آنها وصل خواهد شد.

رجبی افزود: از مجموعه ۳۷ مشترک اداری شهرستان بردسکن طی دو هفته اخیر تنها سه اداره کنتور برق آنها در طول روز یکبار قطع شده است.

وی بر مدیریت مصرف برق تاکید کرد و از مشترکین خواست با خاموش کردن حتی یک لامپ می‌توانند مدیریت برق شهرستان را در پایداری برق کمک کنند. اوج مصرف برق از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۸ بعد از ظهر بوده که می طلبد مشترکین برق  از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف پرهیز کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اوج گرما و فرا رسیدن فصل تابستان تا پایان شهریور ماه می طلبد مردم در مصرف برق صرفه جویی لازم را داشته باشند. پیک بار مصرف برق در اوج گرما در سال گذشته ۵۴ مگاوات بود در صورتی که در حال حاضر این رقم به ۵۳ مگاوات رسیده است.

رجبی افزود: تنها کمک اصلی که مردم می‌توانند به صنعت برق شهرستان داشته باشند صرفه جویی است چرا که مصرف برق شهرستان از دو هفته گذشته از ۴۲ مگاوات به ۵۳ مگاوات در حال حاضر رسیده است در صورتی که سال گذشته در اوج پیک بار مصرف به رقم ۵۴ مگاوات شهرستان رسیده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز