خبرگزاری کار ایران

رئیس‌ شورای شهر شهرکرد:

۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری در شهرکرد اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۸۳

رئیس‌ شورای شهر شهرکرد از اجرایی شدن ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی حیدری اظهار داشت: تکمیل زیر ساخت‌های فیبر نوری در شهرکرد  باید با سرعت بیشتری انجام شود از این رو مدیریت‌ شهری آمادگی همکاری برای اجرای ۱۰۰ کیلومتر فیبر را دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ارتقاء کیفیت اینترنت است افزود: با اجرای این طرح بیشتر ترافیک اینترنت در بستر شبکه ثابت خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری هم بیان کرد: برای تامین پهنای باند منازل و کسب‌ و کارها تا پایان سال آینده دسترسی ۸۰ درصد خانوارهای شهرکرد و صددرصد خانوارهای سایر شهرهای استان به شبکه فیبرنوری میسر می‌شود.

مرتضی بلالی خاطرنشان کرد: هزینه این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه فیبرنوری که در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح از سوی یکی از شرکت‌های(FCP) در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

بلالی یادآور شد: هم‌اکنون ۷۰ درصد بار ترافیک اینترنت در بستر شبکه همراه و ۳۰ درصد بقیه در بستر شبکه ثابت است.

به گزارش ایلنا، عوارض حفاری به‌ ازای هر متر طول اجرای شبکه فیبرنوری برای شهرکرد یک میلیون ریال هزینه دارد که این مبلغ در سایر شهرها ۵۰۰ هزار ریال است که این عوارض به حساب شهرداری‌ها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز