خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛

حدنگاری بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۹۲

معاون رئیس قوه قضاییه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان از صدور اسناد سند مالکیت 79630 هکتار اراضی کشاورزی در قالب 8637 قطعه معادل 71 درصد اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، معاون رئیس قوه قضاییه در این نشست که باحضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان، دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان و فعالان اقتصادی استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، گفت: هرمزگان در عرصه های ملی و منابع طبیعی کاملا حدنگاری شده است و در حوزه اراضی کشاورزی بیش از ۷۰ درصد از اراضی حدنگاری شد.

حسن بابایی، با بیان اینکه علاوه بر حدنگاری پهنه های منابع طبیعی و کشاورزی سایر لایحه ها را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: از جمله لایحه ها مربوط به صنعت در ۱۴ شهرک صنعتی و ۱۵ ناحیه صنعتی حدنگاری به اتمام رسیده است.

بابایی، با ذکر اینکه بیش از ۴۵۰۰ فقره سند برای فعالان اقتصادی و واحد های تولیدی سند صادر شده است، افزود: امروز آئین واگذاری آخرین اسناد مربوط به واحدهای صنعتی که در شهرک ها مستقر هستند برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مطرح کرد: در خصوص شرکت های دانش بنیان فعال در پارک‌های علم و فناوری بر اساس بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱ از حیث اعیانی امکان صدور سند برای واحدهایی که در شهرک ها فعال هستند وجود دارد.

وی، ادامه داد: مکاتبه‌ای معاونت املاک ما با مدیران استان ها انجام دادند که در بحث شرکت‌های دانش بنیان زمینه صدور اسناد برای واحدهای احداثی در شهرک ها و پارک های علم و فناوری فراهم کنیم.

گفتنی است، در این نشست فعالان اقتصادی هرمزگان دغدغه ها و چالش های خود را در زمینه های مختلف اقتصادی با معاون رئیس قوه قضاییه مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز