خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در روز کارگر مطرح کرد:

توافق برای ساخت مسکن کارگران در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴۳۳

ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شماره ۲ شیراز با جدیت دنبال می شود

استاندار فارس گفت: فعال شدن کارخانه های راکد و نیمه راکد استان فارس طی سال گذشته خبر خوبی است و اخیرا با کمبود کارگر برای بسیاری از کارخانه ها مواجه شده ایم.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در مراسم روز کارگر در شیراز با تبریک روز کارگر و با اشاره به اینکه حیات اقتصادی کشور وابسته به انگیزه و تلاش کارگران است حرف های زیادی برای گفتن دارد، افزود: ۳ کارگر نمونه کشور امسال از استان فارس است که هیچ استانی به این تعداد کارگر نمونه ندارد و این نشان دهنده انگیزه ها و توانمندی های کارگران در استان فارس است.

وی ادامه داد: کارگران فعال ترین اعضای جامعه اسلامی حصور دارند؛ در سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغال استان فارس را بالای ۱۰۰ درصد  توانستیم ایجاد کنیم  و برای سال ۱۴۰۳ نیز سهمیه مجددی از یک میلیون نفر اشتغال سالیانه شعار دولت گذاشته شده است که خوشبختانه این نوبت ۲۵ درصد آن از بین تحصیل کرده ها امکان پذیر خواهد بود‌.

ایمانیه به وضعیت مسکن کارگران اشاره کرد و گفت: با تصمیم مدیریت استان تلاش های خوبی صورت گرفته است تا در کنار کارخانه های بزرگی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر نیروی کارگری دارند، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی واحدهای مسکونی کارگران ساخته شود تا رفت و آمد و مشکلات اجاره نشینی کارگران تسهیل شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: هفته گذشته توافق نامه هایی بین راه و شهرسازی استان و مدیران کارخانه برای احداث واحدهای مسکونی به امضا رسیده است، در این توافق نامه زمین را راه و شهرسازی تامین خواهد کرد و وام ۵۵۰ میلیونی هم از سوی دولت پرداخت می شود، باقی‌مانده هم مقرر شده تا صاحبان کارخانه ها برعهده بگیرند.

ایمانیه تصریح کرد: موضوع دوم که با جدیت دنبال می شود این است که واسطه ها را کم کنیم؛ استانی که بالاترین تولیدات کشاورزی و باغی را دارد حقش این نیست که فاصله بین قیمت تولید و توزیع زیاد باشد.

وی یادآور شد: با ورود تعاونی های مسکن امیدواریم سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی تعاونی های مسکن باشد.

استاندار فارس عنوان کرد: امور درمان و بهداشتی کارگران با جدیت مسئله ساخت بیمارستان تامین اجتماعی شماره ۲ شیراز دنبال می شود و درمانگاه ها در شهرستان ها به سرعت در حال ساخت است.

وی گفت: امیدواریم درمان رایگان مستقیم محقق شود از قبل پیگیر آن بوده ایم ؛ اگر مجلس یکی از مصوبات خود این موضوع را قرار دهد تا متخصص و فوق تخصص ها طرح های خود را در بیمارستان های ارتش و تامین اجتماعی بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز