خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطرح کرد؛

اجرای طرح ضربتی بازدید از کارگاه های پرخطر در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۵۷۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای مانور سراسری و طرح ضربتی بازدید از کارگاه های پرخطر در استان همزمان با روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای با محوریت نظارت بر کارگاه های ساختمانی خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید خداپرست با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و حتی برخی از این حادثه ها منجر به فوت کارگران می شود و بر همین اصل، محوریت این بازرسی ها بر کارگاه های ساختمانی متمرکز شده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت ایمن کردن محیط کار توسط کارفرماها اذعان داشت: از دو سال پیش تاکنون برنامه های ویژه ای بر اساس دو محور پایه ریزی شده و از ارائه آموزش های تخصصی و همچنین بازرسی ویژه از کارگاه های ساختمانی به عنوان این محورها نام برد.
 
خداپرست گفت: آموزش های تخصصی با همکاری کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، اجرا و عملیاتی شده و کلیه کارگران تحت پوشش نیز آموزش های حرفه ای ایمن نمودن محیط کار و آشنایی با ابزار و تجهیزات ایمنی را در این فرایند دریافت می کنند.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد که بازرسی ویژه از کارگاه های ساختمانی و ارائه تذکرات لازم به کارگران و کارفرمایانی که در محیط کار، موارد ایمنی را رعایت نمی کنند در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شدن این محورها منجر به کاهش حوادث ناشی از کار به ویژه در کارگاه های ساختمانی شده است.
 
وی با بیان اینکه بازدید از پروژه های ساختمانی انبوه سازی در اولویت نظارت قرار دارد، یادآور شد: در این پروژه ها به دلیل فعالیت حجم قابل توجه منابع انسانی و کارگران، ضریب افزایش حوادث نیز بالاست و بر همین اساس، توجه به کارگاه های ساختمانی انبوه ساز در دستور کار است.
 
خداپرست با اشاره به برنامه ریزی های ویژه ای که در راستای نظارت بر کارگاه های ساختمانی و ایجاد محیط امن کاری برای کارگران فعال در این پروژه ها کلید خورده است، اذعان داشت: بازرسی ها به طور جدی پیگیری می شود و ضمن برخورد با کارفرمایان خاطی، کارگاه های پرخطر نیز در صورت اهمال و سهل انگاری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از کارفرمایان خواست که برای ایمن سازی محیط های کاری در کارگاه ها به ویژه کارگاه های ساختمانی، همت به خرج دهند تا پروژه ها بدون هیچ حادثه ای به اتمام برسد. وی با اشاره به اهمیت حفظ جان کارگران و صیانت از نیروی کار در کارگاه ها به این نکته نیز گریز زد که امسال در جشنواره امتنان از کارفرماهای سلامت محور تقدیر می شود.
 
خداپرست، نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای اقتصادی را در پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی، امری مهم تلقی کرد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اقدامات مؤثری در جهت صیانت از نیروی کار در استان فارس انجام شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز