خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح فعالیت‌های بسیج جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۵۳۹

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره اقدامات بسیج کارگری توضیحاتی را ارائه کرد.

سردار محمد زهرایی، رییس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره با توجه به مشکلات مختلفی که کارگران در محیط‌های کاری دارند بسیج کارگری چه اقداماتی در راستای کاهش مشکلات و موضوعات مرتبط با کارگران انجام می‌دهد، گفت: بسیج جامعه کارگری و کارخانجات یکی از اقداماتی که می‌توانند انجام دهند، این است که طوری عمل کنند تا کارگران عزیزمان پای انقلاب بمانند.اگر روابط بین کارگر و مدیران کارخانه تنظیم باشد و تنشی وجود نداشته باشد و به اعتراض ختم نشود، یک کار بزرگ است یعنی مشکلات کارگری با کارفرما حل شود و این یکی از وظایف مهم بسیج جامعه کارگری است، این کار باعث می‌شود کارخانه سرپا بماند و به طور مثال من به عنوان یک کارگر انگیزه پیدا کنم و نشاط برای کار داشته باشم. بنابراین در واقع یک مدل از تسهیلگری بسیج جامعه کارگری رفع مشکلات کارگر با کارفرما است. 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: همچنین از دیگر اقدامات بسیج جامعه کارگری رفع موانع تولید برای کارخانه است. کارخانه ممکن است به خاطر موانعی، غیرفعال شود. بخشی از این موانع، حقوقی است و بسیج جامعه کارگری هم در این زمینه و هم در رفع سایر موارد که موانع برای تولید کارخانه ایجاد می‌کند، می‌تواند بدون انتفاع اقدام کند یا اینکه برخی از موانع تولید کارخانه مربوط به تسهیلات است که ما در بسیج سازندگی در حد بضاعت‌مان در این حوزه هم کمک می‌کنیم. 

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: همچنین بسیج کارگری می‌تواند کار جهادی کند با توجه به اینکه هر کارخانه در زمینه یک تخصصی فعالیت می‌کند و کارگران متبحر و متخصص در بسیج جامعه کارگری با کار جهادی می‌توانند به مردم خدمت کنند. ۵ نوع گروه جهادی تخصصی که برای هر کدام عنوانی نیز انتخاب شده، بسیج کارگری تعریف کرده است و یکی از اقدامات آن‌ها این است که کارخانجاتی را که در عرصه اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل می‌کنند، شناسایی و از آن‌ها تقدیر می‌کنند. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدامات بسیج سازندگی در قرارگاه ۲۰۲۰ ادامه داد: طرح ۲۰۲۰ مربوط به محلات فرسوده و یا بافت حاشیه شهر می‌شود که در دولت چند متولی از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و…هستند که ما با این دستگاه‌ها در این زمینه به صورت بخش بخش همکاری می‌کنیم. 

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: ما در حد بضاعت‌مان با این دستگاه‌ها همکاری داریم، چراکه بضاعت ما مردم هستند. به طور مثال در حال حاضر با وزارت راه در بخش بازآفرینی شهری اقداماتی را در دست انجام داریم و اینگونه نیست که صرفا در یک بخش فعالیت کنیم، بلکه به صورت بخش بخش با دستگاه‌های متولی همکاری داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز