خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

اعتراض کارکنان نسبت به کمبود حقوق به‌ حق است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۱۴

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: همکاران ما درباره کمبود حقوق حق دارند، آن‌ها دارای سختی کار و در معرض آسیب روانی هستند، اما نسبت به برخی دستگاه‌های دیگر دریافتی کمتری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در روزهای گذشته مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که در آن عنوان شده بود "فرزند ایثارگر و جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی اداره بهزیستی استان تبعیض در پرداخت را نپذیرفت" و در این راستا نامه‌ای به مدیر امور ایثارگران اداره کل اداره بهزیستی استان قزوین ارسال کرد.

در متن این نامه آمده است:

«مجاهدت و رشادت پدرم و جانبازان و شهدای عزیز برای رفاه و آزادی همه مردم ایران بوده و نه فقط برای فرزندان و خانواده خودشان.

از دریافت کارت هدیه یک میلیون و پانصد هزار تومانی اداره کل بهزیستی قزوین که به فرزندان جانبازان و شهدای شاغل در این اداره تخصیص یافته انصراف می‌دهم تا بگویم بنده با بقیه همکارانم و مردم این آب و خاک اهورایی بدلیل جانبازی پدرم فرقی ندارم و این تبعیض را نمی‌پذیرم»

براساس قانون باید یک درصد از اعتبارات در امور ایثارگر و شاهد صرف شود

علی دهباشی‌پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین، درباره نامه منتشر شده از طرف یکی از کارکنان بهزیستی و ادعا مبنی بر رفتار تبعیض‌آمیز توضیح داد: براساس قانون باید یک درصد از اعتبارات در امور ایثارگر و شاهد صرف شود، این موضوع یک تکلیف قانونی است و هر سال هم برای اجرایی شدن آن برنامه‌ای تدوین می‌شود که تجلیل از ایثارگران هم جزء آن‌ها است.

این مسئول ادامه داد: این تجلیل‌ها هر سال در قالب‌های مختلف مانند اردو یا رفاهیات انجام می‌شود، امسال هم مانند روند گذشته برای 53 عضو ایثارگر و شاهد که داشتیم مبلغی درنظر گرفته شد و در این روند چیزی به اسم تبعیض نداشتیم.

پرداختی خارج از ضوابط قانونی نداشتیم

وی با اشاره به اینکه رفتار تبعیض‌آمیز به این معنا است که یک قانون برای تمام افراد مشمول یکسان اجرا نشود، گفت: در اینجا قانون، ضوابط و شیوه اجرا مشخص است و همه افراد مشمول را دربرمی‌گیرد، در پرداختی فردی که اعتراض داشته هم طبق قانون عمل شده و اینطور نبوده که مشمول دریافت نباشد.

دهباشی‌پور اظهار کرد: تمام برنامه‌ها، همایش‌ها، فرهنگ‌سازی‌ها و تجلیل‌هایی که در قالب این قانون است در بنیاد شهید هم بررسی و تایید می‌شود، در واقع در این بخش علاوه بر ناظرانی که به طور معمول وجود دارند، بنیاد هم نقش و نظارت دارد.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که در این رابطه وجود دارد، نوع استخدام کارمند مورد نظر است، استخدام این فرد براساس قانون و بدون آزمون بوده، اگر بنا است رفتار تبعیض آمیزی باشد، استخدام شدن بر دریافت رفاهیات اولی است.  

اعتراض کارکنان نسبت به کمبود حقوق به‌جا است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین درباره اعتراض کارکنان بهزیستی توضیح داد: این اعتراض نسبت به کمبود حقوق بود که البته مختص به استان و یا دستگاه ما نبود، اعتراض آن‌ها در این باره به‌جا بود، برای پیگیری موضوع با برنامه و بودجه و سازمان مکاتبه داشتیم و درخواست کارمندان را منتقل کردیم.

وی تاکید کرد: همکاران ما درباره کمبود حقوق حق دارند، آن‌ها دارای سختی کار و در معرض آسیب روانی هستند، اما نسبت به برخی دستگاه‌های دیگر دریافتی کمتری دارند.

این مسئول ادامه داد: قزوین از نظر جمعیتی در ردیف‌های نوزده تا بیست است اما از نظر اعتباری در ردیف بیست و نهم و سی‌ام قرار دارد، بودجه قزوین از زمانی که استان شدیم خوب بسته نشده و همین به چالش منجر شده است.

وی اضافه کرد: البته با افزایش اعتباراتی که از سطح ملی و استانی داشتیم، پرداختی‌ها برای امسال افزایش خوبی داشت، با همه این‌ها نسبت به نرخ تورم باز هم هزینه‌های همکاران ما را جبران نمی‌کند، ضمن اینکه آن‌ها براساس شرایط و سختی کاری که دارند امکان داشتن شغل دوم را هم ندارند.    

پرداخت تشویقی‌ها برمبنای عملکرد افراد است

دهباشی‌پور درباره مزایا و رفاهیات هم توضیح داد: اعتبارهایی که در این حوزه جذب شده را توزیع می‌کنیم، همه پرداختی‌ها در سامانه "پاکنا" ثبت می‌شود و کوچکترین پرداختی در این سامانه قابل رصد است.

وی با اشاره به اعتراض کارمندان بهزیستی نسبت به رفاهیات عنوان کرد: اعتراض‌ها در دو بخش بود، یکی اینکه چرا کارمندان برخی دستگاه‌ها بیشتر دریافتی دارند و یکی اینکه چرا در خود بهزیستی تفاوت وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بیشتر بودن پرداختی‌ها در سایر نهادها را به مسئولین منعکس کردیم، توجیه آن‌ها این است که برخی دستگاه‌ها ملی هستند و یا درآمد دارند و تشویقی‌های آن‌ها از آن محل پرداخت می‌شود، اما این توجیه‌ها برای این میزان تفاوت قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: اگر درآمد داشتن سایر نهادها مطرح است، باید در تخصیص اعتبارات هم این موضوع لحاظ شود، نه اینکه اعتبارات به یک میزان باشد، توقع ما به عنوان یک دستگاه دولتی این است که در توزیع اعتبارها این مورد لحاظ شود.

این مسئول درباره مساوی نبودن پرداخت‌های داخل خود بهزیستی هم بیان کرد: پرداختی‌ها برای هم یکسان نبوده چرا که براساس عملکرد هر فرد تعیین می‌شود و قطعا برای افرادی که کارهای شاخص انجام داده‌اند تفاوت وجود دارد و کسی که تلاش می‌کند حق دارد که پاداش بیشتری دریافت کند.

دنبال شفافیت هستیم

وی ادامه داد: البته به خاطر ضعف بودجه‌ای تقدیرهای ما در حد دو تا سه میلیون بوده و تقدیرهای ده میلیونی نداشتیم، سال گذشته برای تشویقی‌ها گزارش داشتیم و امسال هم گزارش داریم که چند مورد تشویقی، خدمات ویژه یا کسب رتبه در سطح ملی و استانی بوده است.

دهباشی‌پور تاکید کرد: دنبال شفافیت هستیم و از افرادی که خواستار پیگیری مطالب به صورت شفاف باشند استقبال می‌کنیم و اسناد هم قابل بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز