خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آمادگی راهداری استان اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۰۰

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی کامل راهداری استان اردبیل برای جابجایی زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایلنا، کلیم اله وثوقی در جلسه شورای اداری که با هدف بررسی آخرین هماهنگی و تمهیدات لازم برای اعزام زائران اربعین حسینی برگزار شد با بیان اینکه سفر زائران اربعین حسینی در نوع خود فراملی است و همه جهت انجام هرچه بهتر این سفر بسیج شده اند افزود: تمام تمهیدات و هماهنگی لازم از نظر حمل ونقلی جهت جابجایی زائران در راهداری استان اردبیل انجام شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: نرخ مصوب جابجایی زائران از شهر اردبیل به پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در مهران برای اتوبوس 25 نفره 523 هزار تومان-اتوبوس 32 نفره 441 هزار تومان و اتوبوس 44 نفره 357 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای محرم تاکنون 120 دستگاه ناوگان به مرزها اعزام شده اظهار کرد: سرویس های دربستی از تاریخ اول شهریور تا ۳۱ شهریور ممنوع بوده و تمامی شرکت ها موظفند با تمام ظرفیت در اختیار مسافران و زائران ابا عبدالله الحسین (ع) باشند.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در طول ایام اربعین نمایندگانی از راهداری استان در مرکز و سایر شهرستان ها در ترمینال ها حضور شبانه روزی خواهند داشت تصریح کرد:این کارشناسان آموزش دیده هستند و تمامی مباحث فنی و ایمنی برای آنها تبیین شده تا مسافران به سهولت از استان ما به سمت مرزها سفر کنند.

وی اظهار کرد: نرخ کرایه ها به مدیران شرکت ها وترمینال ها ابلاغ شده و در طول اجرای طرح نمایندگان راهداری در کنار بازرسان تعزیرات و صنعت و معدن نظارت ویژه بر نرخ کرایه ها خواهند داشت.

دبیر شورای ترافیک استان اردبیل جلوگیری از اخذ وجوهات اضافی را از وظایف مهم بازرسان در ترمینال های مسافری دانست و خاطرنشان شد:در این خصوص بنرهایی چاپ و کرایه ها برروی آن درج شده تا مسافران و زائران از نرخ کرایه ها اطلاع کامل داشته و در این زمینه هرگونه شکایت خود از گرانفروشی را به اداره کل اطلاع دهند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از استقرار میز خدمت راهداری با حضور کارشناسان راهداری جهت رسیدگی به شکایات و درخواست های مردم و مسافران در پایانه ها خبرداد و بیان کرد:قبل از حرکت اتوبوس ها،قیمت ها،درج نام مسافر برروی بلیط و تمام مسائل فنی و ایمنی باید توسط کارشناسان چک شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی و راهدارخانه ها جهت خدمات دهی و پذیرایی از زائران به تمامی امکانات بسیج شده و اماده هستند گفت:کشیک شبانه راهداری نیز در تمامی جاده ها حضور دارند تا در صورت وقوع هرگونه حوادث در کنار زائران بوده وهمچنین در طول سفر براتوبوس ها نظارت خواهند کرد.

وثوقی از پاسخگویی 24 ساعته سامانه 141 راهداری جهت رسیدگی سریع به مشکلات و شکایت های مسافران خبرداد و افزود:تمامی شرکت هاباید فروش اینترنتی و سرویس های خود را بازکنندو نمایندگان راهداری در ترمینال ها نیز به این موضوع جدیت کامل داشته باشند.

وی استقرار نمایندگی راهداری استان اردبیل را در مرز مهران جهت خدمات رسانی به زائران و همچنین هماهنگی برای بازگشت آنها خبر داد و تصریح کرد:از یک ماه قبل تمامی ناوگان ها و ماشین آلات در مرزهای مهران،خسروی و تمرچین حضور داشته و همه تجهیزات از جمله کانکس و موتورهای سواری برای خدمت رسانی هرچه بهتربه زائران تجهیز شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال پیش بینی شده حدود 5 میلیون زائر از کشور ما به سمت مرزها تردد داشته باشند وظیفه راهداری را در این موضوع بسیار خطیر و مهم شمرد و ادامه داد:تا به امروز هیچگونه مشکلی در جابجایی زائران وجود نداشته و تمام تلاش ما براین است تا بازگشت زائران نیز درصحت و سلامتی کامل انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز