خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی خبر داد؛

خسارت بیش از 32 میلیارد ریالی سیلاب به پارک ملی هفتاد قله

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۸۸۴

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی از بروز خسارت بیش از 32 میلیارد ریالی ناشی از سیلاب و باران در پارک ملی هفتاد قله اراک خبر داد و گفت: این خسارت در بارندگی و سیلاب اخیر به منطقه وارد شده است و بر این اساس رفع مشکلات منطقه در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، بارندگی و سیلاب اخیر در اردیبهشت ماه سال جاری خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله وارد کرده که تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و ... از جمله آن است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب اخیر آسیب‌هایی به تأسیسات آب‌رسانی وارد کرده که موضوع در حال پیگیری است، ادامه داد: پارک ملی هفتاد قله اهمیت اکولوژیکی و زیستی در حوزه حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری دارد. بر این اساس رسیدگی هرچه سریعتر به منطقه و رفع مشکلات به وجود آمده بسیار مورد تأکید است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با ابراز تأسف از اینکه سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات‌وحش شده است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام گرم سال، ضرورت تأمین آب برای حیات‌وحش منطقه، به شدت احساس می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: بر این اساس سریعاً موضوع بازسازی آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار گرفته است تا خسارت‌های فنی وارده به برخی آبشخورها تا جای ممکن رفع شود. اما خوشبختانه در جریان این سیل، تلفاتی در حوزه حیات‌وحش منطقه مشاهده نشده است.

وی به وسعت منطقه هفتاد قله اشاره کرده و بیان داشت: منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک حدود 97 هزار هکتار وسعت دارد. بر این اساس حفاظت و نگهداری از این منطقه فرایند بسیار دشواری است. بنابراین حضور نیروهای مردمی یاری‌رسان خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز