خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تعاونی‌های نوع جدید در قزوین گسترش می‌یابند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۹۳۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تمرکز بر تعاونی‌های نوع جدید از رویکردهای استان در حوزه تعاون است و برای توسعه این بخش، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

عین الله کشاورز ترک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به رویکرد موجود در حوزه تعاونی‌‌ها گفت: در استان دو رویکرد نسبت به تعاونی‌ها وجود دارد، در مرتبه اول، حل و فصل تعاونی‌های مشکل دار با دستور اکید استاندار در دستور کار قرار دارد و تعاونی‌های مسکنی که سندهای‌شان صادر نشده باید پس از صدور سند منحل شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در رویکرد دوم بر تعاونی‌های نوع جدید متمرکز است که تعاونی سهامی عام، عمران و مسکن شهرستان‌ها و انبوه سازی ازجمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: با شکل‌گیری تعاونی‌های نوع جدید، پروژه‌های مناسب و مورد نیاز استان توسط آن‌ها انجام می‌شود که نیازهای زنجیره تامین اتحادیه مرغداران از جمله آن‌ها است.

توسعه مسکن کارگری از اولویت‌های کلیدی تعاون است

این مسئول ادامه داد: توسعه مسکن کارگری باتوجه به افزایش جمعیت کارگری استان و نیاز شدید در این حوزه در اولویت‌های کلیدی تعاون استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعاون در قزوین همواره فعالیت قوی داشته گفت: تعاون در استان در یک دهه گذشته با فراز و فرودهایی مواجه بوده اما درحال حاضر با شرایط جدید اقتصادی ما تمایل شهروندان به حوزه تعاون را به شدت حس می‌کنیم، به عنوان نمونه تعاون عمران و مسکن شهرستان قزوین در مدت کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده بیش از یک‌هزار و 500 عضو را جذب کرده است.

کشاورز ترک تاکید کرد: گرایش به تعاون در استان وجود دارد و نیاز است که نهادهای متولی زیرساخت‌ها و شرایط را برای فعالیت تقویت کنند.

وی ادامه داد: تمام نهادها اعتقاد دارند که تعاونی‌ها باید فعالیت کنند اما باتوجه به با آسیب‌هایی که در گذشته داشته‌اند باید دقت شود تا تجربه‌ها تکرار نشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در حوزه تسهیلات اشتغال تبصره 16 هم یکی از اولویت‌ها در پرداخت تسهیلات تعاونی‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز