خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خبر داد:

تایید ۱۸۶ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۳۹۱ درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان آور به کمیته مربوط در اداره تعاون استان ارسال شده بود که از این تعداد ۱۸۶ فقره، مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی روز یکشنبه در جلسه کمیته تجدد نظر مشاغل سخت و زیان آور استان با اعلام این‌خبر گفت: مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌شود که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار در آنها بالاتر از حد استاندارد است و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی، جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری هزار و ۸۰۵ درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور بدوی دریافت شده بود که از این تعداد هزار و ۳۴۹ درخواست مورد تایید قرار گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان در سال جاری به هزار و ۱۹۰ عنوان شغلی براساس درخواست مشاغل سخت و زیان آور در بین ۲۹۳ کارگاه رسیدگی کرده است.

گروسی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: برابر بند یک ماده ۱۳ آئین نامه مربوط، بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: به استناد تبصره پنج ماده هشت آیین‌نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور، رای کمیته بدوی ظرف مدت ۱۵ روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور طبق توافق به عمل آمده ضمن مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و مشخص کردن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه کرده و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده ۲ آئین نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گروسی افزود: کمیته استانی با تطبیق شغل و با توجه به مشاغل سخت و زیان آور موضوع ماده ۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده ۲ آئین‌نامه در مورد سخت و زیان‌آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکر شده در فرم تقاضا اظهار نظر کرده و مراتب را به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز