خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان زندان؛

۴۱ زندانی در زندان مرکزی قزوین فارغ التحصیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۲۶۵

جشن فارغ التحصیلی ۴۱ زندانی با حضور مدیران و مسؤلان زندان‌ها و آموزش و پرورش استان در زندان مرکزی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرهاد بهرامی در آئین دومین جشن فارغ التحصیلی زندانیان اظهار داشت: متاسفانه بیسوادی یکی از دلایل اصلی وقوع جرم در جامعه است و آمارها نشان می دهد افراد باسواد، کمتر مرتکب جرم می شوند. 

وی افزود: سواد‌آموزی و ادامه تحصیل زندانیان در زمان تحمل حبس، آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و مسیر زندگی آنها را با بینشی متفاوت از رفتارهای مجرمانه تغییر خواهد داد. 

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: ادامه تحصیل در زندان یکی از مهم ترین برنامه های دفتر فرهنگی و تربیتی در راستای تقویت سلامت اجتماعی زندانیان است و زندان فرصت مغتنمی محسوب می شود تا زندانیان محروم از نعمت سواد به فراگیری علم و دانش بپردازند. 

بهرامی یادآورشد: در سال گذشته تمامی زندانیان بی سواد تحت پوشش برنامه های سوادآموزی تا پایان مقطع ابتدایی قرار گرفتند و ۲۳۳ نفر از زندانیان نیز در مقاطع تحصیلی دوره اول ودوم متوسطه از طریق آموزش های از راه دور و آزمون جامع، مشغول به تحصیل شده اند. 

این مدیر بیان کرد: با همکاری مدرسه بزرگسالان ایران تکنیک تعداد ۱۵۵ زندانی موفق به دریافت کارنامه قبولی در دوره اول و دوم متوسطه شدند و ۴۱ نفر نیز دیپلم خود را از این مدرسه دریافت کردند.

مدیرکل زندان‌های استان از همکاری و مشارکت مسؤلین آموزش و پرورش استان و مدیر مدرسه آموزش از راه دور ایران تکنیک و همه کسانی که برای اعتلای سطح سواد زندانیان تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم ۹ زندانی دیپلم خود را به همراه کارت هدیه از مدیر کل زندان‌ها و مسؤلین آموزش و پرورش استان دریافت کردند.

همچنین از ۱۰ نفر معلم و مربی شاغل دفتر فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه، تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز