خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش های خانوادگی از سال آینده در ۱۲ شهرستان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۲۸

سرپرست هیأت ورزش همگانی فارس گفت: برنامه همایش های خانوادگی را هر هفته جمعه ها در یک شهرستان برگزار می کنیم و برای اجرای فاز اول این طرح، دوازده شهرستان را مد نظر قرار داده ایم.

به گزارش ایلنا، علیرضا غلامیان درنشست خبری با اشاره به اینکه جلساتی هم برای برگزاری این همایش ها داشته ایم و از اردیبهشت ماه سال آینده این طرح اجرایی خواهد شد، افزود: از ۱۰ سال گذشته مردم به شناخت خوبی  از ورزش های همگانی رسیدند  و ساختار ورزش های همگانی و حجم انجمن های تحت پوشش نشان دهنده اهمیت آن است.

وی ادامه داد:  در این یک ماه، بیش از ۵٠ کمیته با زیرمجموعه های مختلف شروع به فعالیت کردند و فضای پایداری را  شاهد بودیم.

غلامیان با اشاره به ۵ رویداد ملی در دهه فجر که چهار مورد آن، برگزاری ورزش های خانوادگی و همگانی بود اشاره کرد و افزود: این روادید در قالب همایش های پیاده روی و تجمع های ورزشی بود که  در ۴شهرستان کوه چنار، نی ریز، فسا و جهرم برگزار شد.

وی یادآور شد: در شهرستان کوه چنار و در یک روز غیرتعطیل، ۵ هزارنفر از مردم در پیاده روی شرکت کردند و همچنین  در نی ریز۶ هزار نفر، فسا ۱۰ هزار نفر و جهرم ۳ هزار و ۷۰۰ نفر مشارکت کردند که جمعا رقم ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر را نشان می دهد.

 اوخاطرنشان کرد: رکورد بیشترین مشارکت مردمی در رویدادهای ورزشی روزهای غیرتعطیل کشور را به نام فارس ثبت کنیم.

وی گفت : هر یک از این ۴ برنامه به مدت یک ساعت از شبکه سوم سیما و شبکه استانی فارس پوشش داده شد و بابت این برنامه ها مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان، مشارکت مالی از طریق خیرین، شوراهای شهر، اسپانسرها و حتی یکی از ائمه محترم جمعه، صورت گرفت.

سرپرست ورزش همگانی فارس به ثبت یک رکورد ملی توسط یکی از ورزشکاران فارسی نیز اشاره کرد و گفت:  احمد برنا توانست یک ساعت با توپ بسکتبال روپایی بزند و نامش را در کتاب رکوردها ثبت کند. 

غلامیان از راه اندازی رادیو ورزش همگانی در استان فارس خبر داد و گفت :  اقدامات اولیه و بسترهای این کار فراهم شده که سال آینده بتوانیم این رادیو را به صورت اینترنتی و به عنوان پایلوت در استان فارس راه اندازی کنیم.

وی همچنین به راه اندازی فروشگاه آنلاین هیئت نیز اشاره  و گفت : سعی داریم که ادوات، وسایل و پوشاک مورد نیاز برای انجام رشته های ورزشی را با کیفیتی استاندارد در اختیار علاقمندان قرار دهیم. حداقل مزیت چنین کاری، اشتغالزایی برای دست کم سه نفر است.

غلامیان گفت: راه اندازی بزرگترین مرکز پایش سلامت کشور از دیگر برنامه ما است که برای تحقق این موضوع، یک میلیارد سرمایه نیز جذب شده است و همچنین استعدادیابی، غربالگری و شناسایی بچه های مستعد ورزش، از جمله اهدافی است که قرار است در این مرکز پایش سلامت تحقق یابد.

برگزاری همایش های خانوادگی از سال آینده در ۱۲ شهرستان فارس

فعالیت ورزش های همگانی در راستای بالا بردن سطح سلامت جامعه 

داریوش آورند، دبیر هیئت ورزش های همگانی استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه هیئت ورزش های همگانی در راستای بالا بردن سطح سلامت جامعه فعالیت دارد، گفت:  اگر استان فارس ۵ میلیون نفر جمعیت داشته باشد،  ۴میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آن  جامعه هدف ما هستند که سعی داریم با یکسری برنامه ریزی سلامت جسمی را در جامعه نهادینه کنیم و در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: ورزش در کاهش هزینه های دولت نقش اساسی دارد از طرفی هزینه های بیماری خاص بالاست و می توان با تفاهم نامه هایی که بسته می شود این هزینه ها را کمتر کرد. آورند ادامه داد: در طول این مدت تغییر مدیریت در ۱۱ کمیته انجام گرفته است و جمعا ۱۷ انتصاب را در کمیته استانی داشته ایم که این انتصابات براساس آگاهی، جوانگرایی و تخصص جذب شده اند.

دبیر هیئت ورزش های همگانی استان فارس تصریح کرد: در حال ارزیابی شهرستان های فارس هستیم و شهرستان هایی که هیئت های آن ها کم کار باشند را تغییر خواهیم داد.

ورزش همگانی باید تبدیل به یک فرهنگ شود

محمدرضا جعفری ، مدیر روابط عمومی هیئت ورزش های همگانی استان فارس نیز در این نشست گفت: ورزش همگانی باید تبدیل به یک فرهنگ شود و جهش ورزش همگانی را باید پیشرو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزارو ۸۵۰ برنامه توسط این هیئت انجام شده، افزود: فارس توانسته است رتبه اول ورزش همگانی را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

جعفری از شهرداری شیراز خواستار شد تا بیلبوردهای شهری را به ورزش های همگانی نیز اختصاص دهد. وی ادامه داد: ۷ هزار کلیپ تولید محتوا را در دوران کرونا داشتیم که در کشور بی نظیر بود، همچنین از اعتبارات سایر دستگاه، صنایع و سایر شرکت ها در قالب اسپانسر می توان استفاده کرد.

دولت آبادی سرپرست دبیری هیئت همگانی فارس نیز گفت : ما اهمیت رسانه در ورزش را درک می کنیم و می خواهیم اصحاب رسانه در  در راه گسترش ورزش در سطح جامعه، بیشتر از گذشته در کنار ما باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز