خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار در مراسم روز کارگر در شیراز:

کارگران ستون فقرات تولید و اقتصاد کشورهستند/

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴۴۹

نرخ بیکاری برای اولین بار به عدد ۸.۱ درصد رسیده است

معاون وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید و اقتصاد کشورهستند ، عنوان کرد:عمده دغدغه جامعه کارگری و کارفرمایی باید پیگیر باشیم و از دیدگاه اسلام ارزش ذاتی کار مهم است و برآن تاکید شده است.

به گزارش ایلنا، علی حسین رعیتی فرد با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تلاش می شود مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، خاطرنشان کرد: 220 هزار میلیارد  تومان در سه سال گذشته پرداخت شد؛ در حوزه درمان تامین اجتماعی در سه سطح بیمه شده ارائه خدمات به صورت  رایگان انجام گرفته که این خدمات در مراکز وابسته به علوم پزشکی 10 درصد فرانشیز و در مراکز خصوصی 30 درصد بوده است و دولت تلاش می کند چتر بیمه ای را بگستراند.

وی با اشاره به امنیت، ثبات شغلی و احیای واحدهای غیرفعال، نیمه فعال و بحرانی گفت: 900 واحد بحرانی داشتیم که معقوقات حقوقی داشته اند؛ در حال حاضر از 110هزار کارگر در اوایل دولت به 80 هزار و تعداد واحدها به 600 رسیده است .

رعیتی فرد با اشاره به اینکه  نرخ بیکاری برای اولین بار به عدد 8.1 درصدرسیده است، خاطرنشان کرد:باید فضای بازار کار را برای افراد جویای کار مهیا کنیم.

معاون وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی  با بیان اینکه امنیت شغلی و قانون کار نیز دغدغه دیگر کارگران است، خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون کار در سال 69 قرارداد های دائم به قراردادهای موقت سوق داده شد در دوسال گذشته سعی شد روی این موضوع کار شود و اصلاح موادی از قانون کار در حوزه امنیت شغلی برطرف کنیم 

رعیتی فرد افزود: در این راستا اصلاح ماده 7،10و 24 انجام شد و این لایحه توسط دولت به فوریت به مجلس دوازدهم ارسال تا دغدغه امنیت شغلی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حقوق و دستمزد نیز در قانون شورای عالی کار سه جانبه برای کارگران وجامعه کارگری تصمیم گیری شده است، تصریح کرد: براین اساس در هفته آینده، پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی به دولت ارسال می شود و سازمان تامین اجتماعی معوقات حقوق  و دستمزد بیمه شدگان را پرداخت می کند.

رعیتی فرد افزود: برای اولین بار حق تاهل برای کارگران لحاظ شد و سرجمع حقوق کارگران به 12 میلیون تومان نزدیک شده است وبا رویکردی که دولت دارد امید است این طرح امتداد یابد.

به گفته وی دغدغه اصلی کارگران مسکن  با بیشترین هزینه است و امید است با همکاری کارفرمایان و کارگران و قرارگاه ایجاد شده در وزارت خانه  مشکل مسکن کارگری حل شود.

وی یادآور شد: حذف اصلاح عناوین شغلی نیز مورد رسیدگی و اصلاح قرار خواهد گرفت ونظام جبران خدمت براساس شایستگی ها مدنظر است و سال گذشته در  بیش از هزار واحد بالای 50نفر کارگر طرح طبقه بندی شغلی برای عدالت شغلی صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز