خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی که در غرفه استان فارس؛

۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۰۵۶

طی مراسمی که در غرفه استان فارس در نمایشگاه اکسپو ایران از کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی فارس ،کمپین کرامت مثلت نور با رویکرد گردشگری مذهبی بین سه استان فارس، خراسان رضوی و قم، همچنین کمپین مثلث طلایی ، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان،کمپین خلیج‌فارس رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس گفت: فارس درزمینهٔ گردشگری استان مطرح کشور است و درزمینهٔ صنایع‌دستی نیز بیش از ۸۵ نوع صنایع‌دستی توسط صنعتگران و هنرمندان  ما در فارس تولید می‌شود. 

محمدهادی ایمانیه در حاشیه رونمایی  از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو  اظهار داشت: چنانچه صنایع‌دستی در زنجیره ارزش قرار گیرد و مسئله صادرات آن پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار کمک‌کننده به نسل‌های بعدی که ادامه‌دهنده هنر پدران و مادران خود باشند. 

استاندار فارس با مثبت ارزیابی کردن معرفی  توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه اکسپو ایران گفت:برگزاری این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای نمایش تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی طی دو سال گذشته در فارس انجام‌شده تا مورداستفاده و ملاحظه شرکت‌کنندگان قرار گیرد. 

ایمانیه ادامه داد: طی دو روز گذشته۶۴ تفاهم اولیه با سرمایه‌گذارانی از ایران و خارج از کشور انجام‌شده و امید است قراردادهای آن‌ها به‌زودی منعقد شود. 

وی با اشاره به تکلیف قانونی فارس ازنظر وزارت کشور در باب دوزنجیره ارزش گیاهان دارویی و فولاد، گفت:زنجیره ارزش گندم و حلزون ازجمله این تکلیف‌هاست که به‌عنوان‌مثال؛ حلزون استفاده دارویی برای لوازم‌آرایشی، بهداشتی و استفاده خوراکی برای غیر ایرانی‌ها خواهد داشت. 

استاندار فارس همچنین  به رونمایی از یک سامانه هوشمند بازاریابی مربوط به صادرات فارس در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات اولیه با اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای دیگر انجام‌شده و امید در آینده‌ای نزدیک سایر اتاق‌های بازرگانی هم به این سامانه بپیوندند. 

استان فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی است 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی است و ازاین‌رو عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به کلان‌شهر شیراز اعطاء شده است و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند. 

 مریم جلالی در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو بابیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، افزود: زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد. 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند گفت: تولید کالاهای کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند. 

۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو رونمایی شد

جلالی گفت: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنرهای سنتی باشد. 

وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم. 

توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خیلج فارس 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بر ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در این استان تأکید کرد و گفت: با معرفی کمپین کرامت نور گردشگری مذهبی در ابعاد ملی و بین‌المللی توسعه می‌یابد. 

 محمد ثابت اقلیدی در حاشیه مراسم رونمایی از ۵ طرح گردشگری و صنایع‌دستی استان در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: در کلان‌شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، بر آن شدیم تا مسیرهای گردشگری زیارت را همانند قطب زیارت کشور در حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باهدف جذب زائر ایجاد کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: با رونمایی از کمپین مثلت کرامت نور که امروز با حضور استاندار فارس انجام شد، وارد برنامه اجرایی خواهیم شد که در فاز اول توسعه گردشگری مذهبی داخلی را دنبال خواهیم کرد و در فاز دوم به معرفی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در کشورهای شیعه می‌پردازیم. 

ثابت اقلیدی در خصوص کمپین کرامت مثلث نور گفت: این کمپین با رویکرد توسعه گردشگری مذهبی بین حرم‌های مطهر در سه استان فارس، خراسان رضوی و قم است. 

وی بابیان اینکه یکی دیگر از کمپین‌هایی که امروز رونمایی شد، کمپین مثلت خلیج‌فارس است افزود: این کمپین با رویکرد توسعه گردشگری دریایی و بین سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: درواقع این کمپین بین دو استان دریا محور و استان فارس با قدمت تاریخی و در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و وجود مراکز تجاری، خدماتی، پزشکی، طبیعی و گردشگری است. 

ثابت اقلیدی اضافه کرد: این کمپین مبتنی بر بازاریابی گردشگری دریایی و دریا محور به‌عنوان یکی از فرصت‌‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است و به‌صورت تکنیکال در راستای توسعه گردشگری در جنوب کشور و به‌ویژه توسعه گردشگری دریایی دنبال خواهد شد. 

وی گفت: در حوزه صنایع‌دستی نیز در نمایشگاه ایران اکسپو دو غرفه مجزای صنایع‌دستی با همکاری استانداری فارس در سالن‌های ۴۱، ۴۰ و ۲۵ دائر شده است که وسعت غرفه صنایع‌دستی استان در سالن ۲۵ به بیش از یک‌صد و پنجاه متر می‌رسد که در قالب آن ۲۶ هنرمند استان بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی فارس را معرفی می‌کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این خصوص خاطرنشان کرد: در دو غرفه سالن‌های ۲۵ و ۴۰ بحث معرفی همه ظرفیت‌‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس در ابعاد مختلف با حضور راهنمایان مترجم مسلط به زبان‌های چینی، فرانسه، روسی و انگلیسی دنبال می‌شود و مترجمین به آشنایی بازرگانان کشورهای دیگر با پتانسیل‌های فارس می‌پردازند. 

ثابت اقلیدی همچنین به رونمایی کتابچه دوزبانه صنایع‌دستی استان فارس،کمپین مثلث طلایی با رویکرد مسیرهای کمتر شناخته‌شده و مقاصد گردشگری جدید بین استان‌های فارس یزد و اصفهان، سند چشم‌انداز صنایع‌دستی استان، کمپین خلیج‌فارس با رویکرد توسعه گردشگری دریایی بین استان‌های فارس بوشهر و هرمزگان اشاره کرد و افزود: بی‌تردید با اجرای این برنامه‌ها شاهد تحول عظیمی در توسعه گردشگری فارس خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز