خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد؛

آمادگی جذب سرمایه گذار در شهرک هاو نواحی صنعتی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۸۵

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: هم اکنون در 63شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کازرون با فراهم بودن زیرساخت‌ها، آماده سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای صنعتی است.

به گزارش ایلنا، سید مسعود عظیمی در غرفه  استان فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو2024) افزود: شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری است و در این زمینه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه و منحصر به فرد استان فارس برای جذب سرمایه گذاران در بخش های تولیدی و صنعتی  افزود: تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان با هدف توزیع اشتغال  و جذب سرمایه گذار در همه مناطق استان در اولویت این شرکت قرارگرفته  و هم اکنون تمام شهرستانهای استان دارای شهرک یا ناحیه صنعتی هستند تا فرآیند جذب سرمایه گذار صنعتی  در تمام نقاط استان هموار شود.

عظیمی اضافه کرد: استقرار واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی به دلیل فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌ها، عدم نیاز به دریافت مجوزهای جداگانه از سازمان ها برای استقرار واحد صنعتی، مستثنی بودن از قانون شهرداریها معافیت های مالیاتی و امکان ارائه حمایت ها و کمک های فنی و اعتباری تسهیلات بانکی و سایر مزایای دیگر، از توجیه فنی و اقتصادی بیشتری برخوردار است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه برای جانمایی و تعیین مکان شهرک ها و نواحی صنعتی مراحل مختلف کارشناسی، فنی، ارزیابی و امکان سنجی انجام می‌شود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد زیرساخت ها و اجرای طرح های متعدد عمرانی نظیر جاده دسترس، خیابان کشی و جدول گذاری، عملیات تسطیح، اجرای شبکه های آب، برق، گاز و مخابرات و فاضلاب هزینه های زیادی را انجام می دهد بنابراین استقرار واحدهای تولیدی صنعتی، باتوجه به این موارد اقتصادی و به صرفه است.

وی افزود: تاکنون 7670 قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقدشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه امسال و در راستای تحقق جهش تولید خدمات متنوع حمایتی از صنایع کوچک در 20 محور  ارائه می شود، توجه به زنجیره ارزش را از رویکردهای اصلی این شرکت اعلام کرد و گفت: امسال برنامه ویژه‌ای در بخش خوشه های صنعتی و کسب و کار و کنسرسیوم های صادراتی اجرا می شود.

عظیمی با بیان اینکه خوشه های صنعتی، یکی از پیش شرط های  دستیابی به جهش تولید است گفت: امسال در راستای توجه به زنجیره ارزش، خوشه صنعتی سنگ نی ریز  در استان اجرایی می شود  و علاوه بر آن کنسرسیوم های صادراتی انجیر استهبان و محصولات پروتئینی فارس نیز راه اندازی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه توسعه خوشه های صنعتی نقش محوری و بارزی در سیاست های اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون خوشه‌های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، ترشیجات شوریجات و رب گوجه، خرما، فرش دستباف و گیاهان دارویی را اجرایی و به مرحله توسعه یافتگی رسانده و خوشه مسقطی لار نیز در حال اجرای مراحل توسعه خوشه‌ای است.

عظیمی گفت: خوشه گیاهان دارویی فارس  که با توجه به مزیت های استان در بخش گیاهان دارویی تشکیل شد سال گذشته در بین خوشه های صنعتی و کسب وکار  کشور موفق به کسب عنوان برتر شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو2024) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که  به مدت 5روز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران  برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز