خبرگزاری کار ایران

راه­ اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۱۸

در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تلاشگران کارگاه اکسیژن از مدیریت انرژی و بهینه­ سازی سوخت موفق به نصب و راه­ اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون و انتقال آرگون توسط شبکه­ ی لوله­ کشی به بخش فولادسازی شدند.

به گزارش ایلنا مهندس خزایی مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت گفت : با توجه به افزایش مصرف آرگون در بخش فولادسازی و نیاز این بخش به آرگون با فشار 25 bar در پروژه­ی VD و LF، در راستای انتقال بی وقفه­ ی آرگون به این بخش، طراحی خطوط فشارشکن و لوله­ کشی­ های مربوط، تعریف و اجرا گردید.  این طرح که شامل چهار خط فشارشکن و لوله­ کشی­ های ارتباطی به دو دستگاه آکومولاتور برای ذخیره­ ی آرگون است که پس از تامین متریال­های مورد نیاز و نصب و اجرا، از تاریخ 1396/05/11 مورد بهره­ برداری قرار گرفت.

وی افزود : در این طرح ، آرگون تولیدی بلوک KAAR-32 با فشار 150 bar، داخل دو دستگاه آکومولاتور ذخیره و با کاهش فشار در خط دیگر تا 25 bar ، به بخش فولادسازی انتقال می­ یابد. با اجرای این طرح از شارژ ماهیانه حدود 200 کپسول با فشار 150 bar و نقل و انتقال آن­ها به بخش فولادسازی و هم چنین مشکلاتی که در دمش آرگون در ذوب با کپسول وجود داشت، جلوگیری گردید.

مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت احجام این اقدام را چنین عنوان کرد :  لوله ­کشی 2” بالغ بر 750 متر ،‌ بازرسی جوشها ، فلاشینگ و تست هیدرواستاتیک لوله­ ها ،‌ تامین و نصب تجهیزات مکانیکی شامل والوها، سیفتی والوها، کنترل والوها، لوله ­ها و اتصالات مربوطه ،‌ تامین و نصب تجهیزات اتوماسیون شامل مانومترهای الکتروکنتاکتی، ترانسمیترها، کابل­کشی­ ها، سرسیم­ بندی­ها و لوله­ کشی ابزار دقیق .

وی در پایان از همه­ ی معاونت­ها و مدیریت­هایی که در اجرای این طرح نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز