خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۱ درصدی ظرفیت آهن‌سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۷۵

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از ارتقای ۱۱ درصدی ظرفیت تولید کارخانه آهن‌سازی این مجتمع بزرگ فولادی با استفاده از اقدامات ابتکاری، فناورانه و دانش بنیان به منظور ظرفیت‌سازی در مسیر دستیابی به قله جهش تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، سید عباس حسینی ضمن بیان این خبر، اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید با روش‌های فناورانه و نوآوری در فرایندها، به عنوان اقدامی ابتکاری و بسترساز جهش تولید در کارخانه‌های آهن‌سازی مجتمع فولاد کاوه محسوب می‌شود که در قالب یک کار تیمی، سرمایه‌گذاری حداقلی و سودآوری حداکثری از طریق جلب مشارکت عمومی صنعتگران و با اراده و مهندسان متخصص این شرکت محقق شد.

وی مجموع ظرفیت اسمی دو مدول A و B کارخانه آهن‌سازی مجتمع فولاد «SKS» را یک میلیون و ۸۵۶ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: در قالب یک اقدام ابتکاری، فناورانه و دانش‌بنیان، ظرفیت خط تولید آهن‌سازی بدون توسعه پلنت، به همت متخصصان داخلی فولاد کاوه ۱۱ درصد ارتقا یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بهبود سامانه تبادل انرژی (کولینگ تاور)، تزریق پایدار اکسیژن، بهبود جریان گاز احیایی فرایند، تنظیمات دقیق شاخص‌های فرایندی در تمامی اجزای چرخه کنترلی به همراه بازنگری مستمر آن‌ها به منظور بهبود فرایندها و همچنین ارتقای سطح آموزش کارکنان، به عنوان پنج عامل مهم و اثرگذار محسوب می‌شود که موجب افزایش ظرفیت ۱۱ درصدی تولید در کارخانه آهن‌سازی شده است.

حسینی در همین رابطه با اشاره به بهبود سامانه کنترل دما جهت جلوگیری از کاهش تناژ تولیدی از طریق ایجاد یک سلول جدید کولینگ تاور، خاطرنشان کرد: با بهبود این سامانه و کنترل دمای آب برج خنک‌کننده، مصرف گاز طبیعی سال ۱۴۰۲ در هم‌سنجی با سال پیش از آن، به ازای تولید یک تن آهن اسفنجی، از رقم ۳۱۰ به ۲۹۰ متر مکعب بر تن کاهش یافته است.

وی با تشریح اقدام ابتکاری دیگری مبتنی بر تزریق پایدار اکسیژن، تصریح کرد: با بهره‌گیری از این فناوری، عملکرد فرایندهای تولید با بهبود چشمگیری مواجه شده است؛ به طوری که ظرفیت تناژ تولیدی از ۱۱۶ به ۱۳۰ تن بر ساعت افزایش یافته و این تولید به صورت پایدار و مستمر تداوم داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه کرد: با تنظیم شاخص‌های فرایندی و بازنگری دستورالعمل‌ها، امکان بهبود عملکرد و کاهش وقوع خطاها و ضایعات فرایندی فراهم شده است. به عنوان مثال، با بهبود تنظیمات و بهینه‌سازی مطابق استاندارد و پایش‌های متوالی، مصرف آب به ازای تولید یک تن آهن اسفنجی، از رقم ۱.۵ به ۱.۲۷ مترمکعب بر تن کاهش یافته است.

حسینی با تبیین ابعاد دیگری از دستاوردهای فناورانه این شرکت در کارخانه آهن‌سازی، تاکید کرد: بهبود شاخص‌های مرتبط با افزایش کمی حجم تولید در کنار بهبود کیفی محصول نهایی محقق شده است. آهن اسفنجی تولیدی از درجه متالیزیشن و خلوص آهن، کیفیت مطلوب‌تر و بالاتری نسبت به محصولات سال‌های قبل این کارخانه برخوردار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: معمولا در عملیات افزایش کمی تولید، برخی شاخصه‌های اثرگذار بر فرایند آهن‌سازی، منجر به کاهش کیفیت محصول می‌شود اما در طرح ابتکاری فولاد کاوه جنوب کیش، افزایش کمی در کنار بهبود کیفی محقق شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح پیامدهای مثبت اقدامات فناورانه و نوآورانه کارکنان این شرکت برای افزایش ۱۱درصدی ظرفیت تولید روزانه در کارخانه آهن‌سازی پرداخت و افزود: ظرفیت تولید اسمی روزانه تولید آهن اسفنجی، پیش از اجرای اقدامات ابتکاری متخصصان داخلی این شرکت، رقمی معادل پنج هزار و ۵۶۸ تن گزارش شده که با انجام اقدامات فناورانه، ظرفیت تولید روزانه به ۶ هزار و ۲۴۵تن ارتقا یافته است.

به گفته حسینی، با توجه به اعمال محدودیت‌های شدید انرژی به ویژه در بخش برق و گاز توسط دولت، کارخانه آهن‌سازی فولاد کاوه در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید یک میلیون و ۸۶۸ هزار تن آهن اسفنجی شده است. این دستاورد مهم در حالی رقم خورد که ظرفیت اسمی سالیانه کارخانه بدون لحاظ عامل محدودیت انرژی، تولید سالانه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی بوده است.

وی اضافه کرد: رکوردشکنی پولادگران مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش در نخستین ماه بهار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نیز تداوم یافت و میزان تولید ماهیانه آهن اسفنجی در فروردین ماه ۱۴۰۳، از رقم ۱۹۲ هزار و ۱۸۳ تن فراتر رفت که در هم‌سنجی آن با تناژ اسمی کارخانه، شاهد افزایش تولید ۱۱درصدی بودیم.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به پیامدهای موثر توانمندسازی، خودباوری و نوآوری کارکنان و مدیران این مجتمع فولادی برای تحقق افزایش کمی تولید، مطرح کرد: مهندسان و پولادگران سبزآبی پوش «SKS» به صورت مستمر و شبانه‌روزی داده‌های مرتبط با خط تولید را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا پایداری تزریق اکسیژن و دیگر تغییرات موثر بر کیفیت محصول آهن اسفنجی حفظ شود.

حسینی در پایان یادآور شد: خوشبختانه طی یک سال اخیر، نهضت تحول و پیشرفت در این شرکت مبتنی بر خودباوری و جلب مشارکت جمعی برای تحقق جهش تولید فولاد با تکیه بر توان داخلی و دانش‌بنیان‌ها با پیاده‌سازی مدل مدیریت تغییر در فرهنگ سازمانی شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز