خبرگزاری کار ایران

خاندوزی:

تمام اصناف کشور موظفند به سمت شفافیت و الکترونیکی شدن ممیزی مالیاتی بروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۴۴۱

وزیر اقتصاد آخرین مصوبات هئیت وزیران در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تمام اصناف کشور موظف هستند که به سمت شفافیت و الکترونیکی شدن بروند و از روش‌های سنتی و کاغذی در حوزه ممیزی مالیاتی کشور فاصله بگیرند. 

وی تصریح کرد: آیین‌نامه چگونگی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان که به پیشنهاد بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و اصلاح شده بود، امروز در دولت تصویب شد. به این صورت که ضمن تداوم پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان در سال ۱۴۰۳ در مواردی که صادر کنندگان کشور نیازمند برخی اصلاحات در این الزمات از شیوه‌های امتیاز صادراتی به آیین نامه سال قبل اضافه شد که در سال جاری استفاده می‌شود. که امکان بسیار خوبی برای صادر کنندگان فراهم خواهد کرد. 

خاندوزی گقت: در برخی از موارد خاص که صادرکنندگان خرد ما از جمله شرکت های صنایع دستی و محصولاتی از این دست مقرر شد کمیته ای که در تعهدات ارزی وجود دارد این موارد را با تسهیل ویژه‌ای فراهم کند تا صادرات کشور به صورت رسمی، شفاف و قانونمند تشویق شود و هم رفع تعهدات برای این دسته از صادرکنندگان کمترین مشکل را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: در مورد سرمایه گذاران خارجی هم یک ماده اصلاحی در آیین‌نامه اضافه شد که براساس آن سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند در مسیر تسعیر سرمایه‌گذای‌شان از امکانات آیین‌نامه استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز