خبرگزاری کار ایران

زارع‌پور مطرح کرد:

دنبال تصدی‌گری نیستیم/ تسریع در ارسال محموله‌های پستی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۳۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مامورین پست باید تا دو بار بدون هزینه نسبت به ارسال محموله‌ها اقدام کنند، ضمن اینکه هوشمندسازی در مدیریت هم باید رخ دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه مراسم روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از فناوری‌های جدید در تمام مراحلی که شرکت ملی پست از قبول مرسولات تا جمع آوری و توزیع و رساندن دست مردم؛ استفاه کنیم تا دقت و سرعت بالا برود و در نهایت مردم با خیال راحت از خدمات پستی استفاده کنند.

وی افزود: اکنون با استفاده از ظرفت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری که راه اندازی شده می‌توانند این مراحل را طی کنند. امروز هم پروژه‌هایی در این راستا داشتیم که به شکل آزمایشی در ۲ استان شروع شده که مردم زمان تحویل بسته را می‌توانند در ۲ تا ۴ بازه انتخاب کنند و این قدم اول است امیدواریم که مردم در مدت زمان چند دقیقه ای بسته ها را تحویل بگیرند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: این هدف گذاری برای شرکت ملی پست مشخص شده البته کار بسیار سختی است زیرا هم ناوگان شرکت ملی پست نیازمند بازسازی و نوسازی است که در این راستا بیش از ۸۰ دستگاه کامیون و کامیونت به شبکه پستی کشور اضافه شد، موضوع دیگر اینکه باید از ابزارها و فناوریهای جدید استفاده شود که در نهایت به این نقطه برسیم که خدمات قابل اتکا و در زمان مشخص به مردم ارائه دهیم.

وی در ادامه درباره کاهش هزینه با ورود بخش خصوصی گفت: همیشه رقابت باعث افزایش خدمات و کاهش هزینه شده شرکت ملی پست باید در این عرصه با اپراتورهایی پستی رقابت کند و مردم هم قیمت و کیفیت خدمات را در نظر می گیرند که البته امیدوارم مردم با توجه به کیفیت همیشه انختابشان شرکت ملی پست باشد چراکه در نهایت برای ما رضایتمندی مردم مهم است.

زارع پور با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیان کرد: هرجا بخش خصوصی بتواند ورود کند حتی در قالب مشارکت عمومی و خصوصی و سرمایه ای و تامین تجهیزات؛ ما استقبال می‌کنیم اکنون در زمینه مراکز تجزیه، بخش خصوصی ورود کرده است، در هر حال ما دنبال تصدی‌گری نیستیم هرقدر بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاه می کنیم.

وی درباره دریافت هزینه مجدد در صورت مراجعه بیش از یک بار مامورین پست گفت: مامورین پست باید تا دو بار بدون هزینه نسبت به ارسال محموله‌ها اقدام کنند، ضمن اینکه هوشمند سازی در مدیریت هم باید رخ دهد.

وزیر ارتباطات با ابراز امیدواری از اینکه سامانه نظارتی تقویت شود، یادآور شد: ممکن است بعضا خطایی هم رخ دهد اما ما باید سیستم نظارتی داشته باشیم که بتوانیم کنترل کرده و راستی آزمایی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز