خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداران غیرمجاز آب منتظر جریمه‌های سنگین باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۹۳

معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آبفا خوزستان گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح شهرها و روستاهای استان خوزستان در صورت عدم مراجعه برای رسمی کردن انشعاب آب و خرید اشتراک ، مشمول پرداخت جریمه می‌شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محسن درفشان گفت: در 6 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 6 هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی، تعیین تکلیف و با نصب کنتور تبدیل به انشعاب مجاز شد .

وی انشعابات غیرمجاز را معضلی برای تامین پایدار آب عنوان کرد و افزود: این انشعابات علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید کم‌آبی‌ها، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی،تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدررفت آب و تخریب دستگاه‌های اندازه‌‌گیری آب شده و مشکلات تأمین آب را دامن می‌زند.

درفشان تاکید کرد: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب استان، پیمایش لحظه‌ای مشترکان با جدیت در حال انجام است و گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهرها و روستاهای تحت پوشش با پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب بشدت برخورد می کنند.

معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آبفای خوزستان افزود: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این گونه انشعابات باعث شده است که طی سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیشگیری قرار دهد.

درفشان به افرادی که به صورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می کنند، موکدا توصیه کرد: اینگونه افراد فقط تا پایان مهرماه سالجاری، فرصت دارند نسبت به قانونی کردن انشعاب و دریافت اشتراک به ادارات آب در شهرهای استان مراجعه  کنند در غیر این صورت از ابتدای آبان‌ماه جاری بدون هیچ بخشودگی مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا (سامانه 122) به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز