خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

توزیع یارانه برای مردم عادلانه شد / بسیاری از فعالان اقتصادی رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیده بودند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۵۴۴

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای عادلانه کردن یارانه‌ها برای مردم بوده است. همچنین تعداد فعالان اقتصادی که اذعان می‌کردند اصلا رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیدند کم نبود و معتقد بودیم این اصلاح اقتصادی باید زودتر انجام می‌شد و این سیاست به نفع مردم انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدهادی سبحانیان در نشست پیگیری موانع سرمایه گذاری و تولید با بیان اینکه سیاست وزارت اقتصاد مناسب ‌سازی شرایط برای ورود فعالان اقتصادی به حوزه کسب و کار است، گفت: در فراهم کردن این شرایط حتما به صورت کامل موفق نبودیم و حتما اقداماتی صورت گرفته که ما هم به لحاظ کارشناسی به آن معتقد نبودیم و خدشه‌ای هم وارد شده است اما تلاش وزارت اقتصاد این بود هم از نظر سلبی و هم ایجابی اقداماتی برای ایجاد فضای مناسبی برای کسب و کار انجام شود.

وی ادامه داد: اعتقاد وزارت اقتصاد بر اصلاح نظام مالیاتی است و برای اولین بار شاهد کاهش پنج درصدی در نرخ مالیات در بخش حقوقی فعالان اقتصادی بودیم. همچین در حوزه سلبی هم اقداماتی انجام شده که منجر به پیش بینی پذیر شدن محیط اقتصادی شود. 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی گفت: دولت تصمیم سختی گرفته است که در این باره به لحاظ سیاسی توصیه می‌شد که در ابتدای کار دولت این سیاست به اجرا نرسد. دولت‌ها معمولا در دوره اول خود چنین تصمیماتی نمی‌گیرند اما به دلیل تکالیفی که بر روی زمین مانده بود این اصلاحات اساسی را به اجرا رساندیم و ساماندهی یارانه ها را انجام دادیم. 

سبحانیان افزود: این اقدام در راستای عادلانه کردن یارانه‌ها برای مردم بوده است. همچنین تعداد فعالان اقتصادی که اذعان می‌کردند اصلا رنگ ارز ۴٢٠٠ تومانی را ندیدند کم نبود و معتقد بودیم این اصلاح اقتصادی باید زودتر انجام می‌شد و این سیاست به نفع مردم انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز