خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

دولت در اصلاح نظام اقتصادی صرف یارانه را مد نظر قرار نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۱۸۲

استاندار قزوین گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد، دولت خیلی زود به دنبال اصلاح نظام اقتصادی کشور رفته و در این مسیر تنها به موضوع یارانه‌ها توجه نمی‌کند و موارد زیادی در حوزه اصلاحات اقتصادی در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی اظهار کرد: در ابتدای استقرار دولت، معضل قابل توجهی به نام کرونا وجود داشت ولی همراهی و اعتماد مردم و تدبیر دولت منجر به این شد که امروز کاملا فضای قابل اطمینان و کنترل شده‌ای را در این زمینه شاهد هستیم.

استاندار قزوین افزود: در حوزه اقتصادی هم دقیقا همین وضعیت را شاهد هستیم و دولت موظف است که بنا به خواست، اراده و انتظار مردم، مانند کرونا در حوزه اقتصادی هم تدبیر کند و اتفاقا در این تدبیر عجله هم دارد، چرا که اقتصاد گرفتاری مزمن چندین ساله در این حوزه دارد و زندگی مردم تحت الشعاع قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با توکل به خدا و همراهی مردم، دولت سیزدهم دستاورد و موفقیت کرونا را در اصلاح نظام اقتصادی هم کسب خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: کنترل رشد بی رویه نقدینگی، اصلاح پایه پولی، عدم استقراض از بانک مرکزی و بسیاری از موضوعات دیگر از جمله مسائلی است که دولت در زمینه اصلاح نظام اقتصادی در دست اجرا دارد.

وی اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مسائلی که اقتصاد کشور را به این روز انداخته، تصمیم غلط ارز ۴۲۰۰ تومانی و دادن یارانه به واردکننده است که در کشور و دنیا بی سابقه است و علاوه بر مضرات اقتصادی منجر به اختلاف طبقاتی و ایجاد فساد شده است.

اعلایی با بیان اینکه ادامه مسیر ارز ۴۲۰۰ تومانی خیانت به مردم بود، گفت: مردم باید بدانند که یارانه حذف نشده بلکه به خود آن‌ها واگذار شده و این مسیر یک مسیر درست و منطقی است.

وی اضافه کرد: مزایای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها این است که اولا یارانه‌ای که به تولیدکننده خارج از کشور پرداخت می‌شد امروز به داخل کشور پرداخت می‌شود و در واقع کل مردم از این طرح منتفع می‌شوند.

اعلایی با بیان اینکه اولین منتفع این طرح اقشار آسیب پذیر و واقع شدگان در دهک‌های اول درآمدی هستند که پیش از این یارانه آن‌ها را دیگران استفاده می‌کردند و به دلیل محدودیت‌های مصرف این قشر سهمی از یارانه‌ها به آن‌ها نمی‌رسید، خاطر نشان کرد: دومین منتفع این طرح تولیدکنندگان هستند و با اجرای این طرح اشتغال و فضای کسب و کار توسعه پیدا خواهد کرد.

اعلایی اظهار کرد: وقتی که تولیدکنندگان داخلی می‌توانند یک محصول را در یک فضای رقابتی و با بالاترین کیفیت تولید کنند چرا باید یارانه در جیب واردکننده و تولیدکنندگان خارجی برود.

استاندار قزوین گفت: نظام سلطه قوت ملت ایران و اصلاح نظام اقتصادی را نمی‌خواهد و در این مسیر از هرگونه کارشکنی و دشمنی دریغ نمی‌کند و در چنین فضایی مؤمنان باید با جهاد تبیین این مسیر را برای عامه مردم روشن کنند.

وی اضافه کرد: با توکل به خدا و همراهی مردم، دولت سیزدهم دستاورد و موفقیت کرونا را در اقتصاد هم کسب خواهد کرد و مردم می‌توانند با دغدغه کمتری به زندگی خود بپردازند و مشکلات با توجه به اخلاص رئیس جمهور و با جدیت خدمتگزاران و همراهی و هماهنگی تمامی قوا، برطرف خواهد شد.

اعلایی گفت: مردم بدانند مسئولان تسلط در مدیریت امور دارند و منافع شیرین اصلاح نظام اقتصادی را دولت به مردم هدیه خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز