خبرگزاری کار ایران

دکتر ماهر مطرح کرد:

تهران؛ همچنان در صدر آمار مبتلایان به کرونا/ هنوز موفق به مهار بیماری نشدیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۰۰۴

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیش از یک سوم آمار کشوری متعلق به تهران است و متاسفانه هنوز موفق به مهار کامل این بیماری نشدیم.

به گزارش ایلنا، دکتر ماهر در مصاحبه با رادیو گفت وگو ضمن تأیید قرار گرفتن تهران در صدر آمار‌های ابتلا به کرونا در کشور گفت: شهر تهران پرتراکم‌ترین جمعیت کشور را دارد و تراکم جمعیت در برخی مناطق تهران به به شدت بالاست و انتظار افزایش تعداد آمار ابتلا به کرونا در اثر تعاملات و شلوغی‌ها انتظار غیرطبیعی نخواهد بود.

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تأکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی توسط مردم گفت: ستاد تهران تشدید محدودیت‌ها در شهر را پیشنهاد کرده، اما هیات دولت ملاحظات و متغیر‌های زیادی دارد که باید آنها را لحاظ کند.

این مقام مسئول اعمال محدودیت را تنها راه اصلی برای کنترل و مهار این بیماری دانست و گفت: در حال حاضر درمان و واکسنی برای کرونا وجود ندارد و در این شرایط حمایت از اقشار آسیب پذیر و محدود کردن بیماری به شدت ضروری اند.

در ادامه مردانی عضو کمیته کشوری کرونا با انتقاد از افزایش حضور و تردد مردم در شهر تهران گفت: متاسفانه مردم تصور می‌کنند که بیماری کرونا کنترل و یا تمام شده و به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و حتی برخی از ما سئوال می‌کنند که چه زمانی به شمال سفر کنیم؟!

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به شهروندان تأکید کرد: کرونا تمام نشده و هنوز پس لرزه‌های کرونا در کمین شماست.

مردانی بازگشایی و بازگشت کسب و کار‌ها به حالت قبل را عامل القای تصور غلط به مردم در تمام شدن کرونا دانست و افزود: ما نمود این موضوع را در ترافیک آخر هفته مشاهده کردیم که این بسیار خطرناک است.

عضو کمیته کشوری کرونا از کاهش ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها خبرداد و گفت: مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه دو هفته اول سال را به خوبی رعایت کردند و همین باعث شد که وضعیت فعلی ما از کشور‌های آمریکا و ایتالیا خیلی بهتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز