خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس: طول عمر مفید نیروگاه به پایان رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۸۵۵

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از مهمترین چالش به قدیمی بودن تجهیزات نیروگاه مربوط به 43 سال قبل، وجود تحریم‌ها در سالیان اخیر و گران بودن تجهیزات در بهینه سازی و نوسازی نیروگاه اشاره و گفت: با توجه به این دلایل نیروگاه بندرعباس نتوانسته است همپای مصرف عمل کند و اقدامات بهینه سازی با مشکلات و تنگناهای مختلفی روبه رو بوده است.

داریوش محمودی، در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا گفت: نیروگاه بندرعباس با ظرفیت یک هزار و 330 مگاوات و ظرفیت عملی یک هزار و 100 مگاوات امسال تابستان تمام سعی و تلاش خود را پیش می‌گیرد که با حداکثر بهره‌برداری و تولید بتواند برق مورد نیاز مردم استان و کشور را تأمین کند. 

محمودی، افزود: این نیروگاه با انجام 10 مورد تعمیرات اساسی و دوره‌ای در سال گذشته و امسال و حدود 850 هزار نفر ساعت کار تعمیراتی بر روی واحدها؛ تمام تلاش و سعی خود را به کار می‌گیرد که حداکثر تولید را که ظرفیت عملی یکهزار و 100 مگاوات در مدار است را تولید کند. 

 محمودی، عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس با تمام ظرفیت خود به استقبال تابستان می‌رود و امیدواریم که با توجه به تابستان طولانی که پیش رو داریم با حداکثر تولید در مدار و با حداکثر امکان در خدمت رسانی مردم ایران سرافراز و سربلند باشیم. 

وی، توصیه کرد: مردم با توجه به سختی‌های تولید، گران بودن اقلام و تجهیزاتی که در روند تولید به کار می‌رود حداکثر سعی و تلاش خود را در صرفه‌جویی در زمینه مصرف داشته باشند. 

نیروگاه توان تولید حد اسمی را ندارد!

این مسئول، توضیح داد: با توجه به شرایط گرم استان مردم در روشن کردن کولرهای گازی و تنظیم دما روی 23 یا 24 درجه دقت کافی داشته باشند به طوریکه در ساعت‌های پیک مصرف از استفاده از تجهیزات پرمصرف اجتناب کنند تا با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی فشار کمتری به واحدهای نیروگاهی بیاید و واحدهای نیروگاهی بتوانند پاسخگوی نیاز مصارف همشهریان باشند.  

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از مهمترین چالش به قدیمی بودن تجهیزات نیروگاه مربوط به 43 سال قبل، وجود تحریم ها در سالیان اخیر و گران بودن تجهیزات در بهینه سازی و نوسازی نیروگاه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این دلایل نیروگاه بندرعباس نتوانسته است همپای مصرف عمل کند و اقدامات بهینه سازی با مشکلات و تنگناهای مختلفی روبه رو بوده است و همچنین بحث اقلیم و افزایش دمای آب و هوا با توجه به طراحی این واحدها برای 40 سال پیش؛ مسلماً ظرفیت تولیدما کاهش پیدا کرده است و 2 پدیده طول عمر بالای نیروگاه بندرعباس و افزایش دما و همچنین پارامترهای محیطی باعث شده است ما از حد تولید اسمی فاصله بگیریم.  

محمودی اذعان داشت: تمام سعی و تلاش مان این است که با انجام تعمیرات و بهینه سازی در کندانسورها در لوله های بویلر در افزایش راندمان در کاهش سوخت بتوانیم حداکثر توان تولید را از واحدها داشته باشیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز