خبرگزاری کار ایران

به کارگیری تمام ظرفیت بیمارستان طرفه برای درمان بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۸۹

معاون درمان مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی طرفه با اشاره به حضور ۲۴ ساعته متخصصان بیهوشی، عفونی و داخلی برای ویزیت بیماران کرونایی در این بیمارستان، گفت: از دوم اسفند ماه تمامی بخش های این مرکز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

سعید رجبیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه این مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی از دوم اسفندماه نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کرده است، اظهار کرد: از دوم اسفندماه تمامی عمل های جراحی غیر اورژانسی این بیمارستان لغو شده و کلیه بخش ها از جمله بخش مراقبت های ویژه برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پر شدن تمامی ظرفیت بیمارستان در هفته نخست شروع اپیدمی یادآور شد: در هفته اول با اضافه کردن تخت های اکسترا، برای بستری بیماران بیشتر در این بیمارستان ظرفیت ایجاد شد. معاون درمان بیمارستان طرفه با اشاره به اینکه تمام تست های تشخیصی و سی تی اسکن و اقدامات درمانی لازم به بهترین نحوه برای بیماران انجام می شود اضافه کرد که با توجه به بحرانی بودن وضعیت در روزهای نخست شروع اپیدمی، هر روز با حضور رییس و مدیران ارشد بیمارستان کمیته مدیریت بحران کرونا برای رسیدگی به روند ارائه خدمات درمانی تشکیل جلسه داده و خوشبختانه در کمترین زمان ممکن پس از شروع اپیدمی، ارائه خدمات به بیماران کرونایی در این بیمارستان به شرایط بسیار مطلوب رسیده است.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات به این بیمارستان در اسفند ماه و هفته اول فروردین، گفت: از هفته دوم فروردین میزان بستری ها در بیمارستان کمتر شد، البته هنوز تخت خالی در بیمارستان وجود ندارد اما دیگر بیماری بر روی تخت های اکسترا بستری نیست. معاون درمان بیمارستان طرفه ادامه داد: امیدواریم مسافرت های نوروزی باعث ایجاد پیک دوم بیماری نشود و پیک اول را پشت سر بگذاریم.

رجبیان درباره فعالیت های اورژانس این مرکز نیز گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا، به منظور پیشگیری از گسترش بیماری و حفظ سلامت بیماران، پذیرش بیماران غیرتنفسی در اورژانس بطور مجزا از بیماران حاد تنفسی انجام می شود و بیماران حاد تنفسی که نیاز به بستری داشته باشند در بیمارستان بستری می شوند.

وی با اشاره به حضور ۲۴ ساعته متخصصان عفونی و داخلی در این بیمارستان، ادامه داد: مراجعان اورژانس توسط پزشکان متخصص عفونی و داخلی ویزیت می شوند و بر اساس نظر متخصصین مربوطه بیمار در بخش و یا در صورت لزوم در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

معاون درمان بیمارستان طرفه یادآور شد: همچنین اگر بیمار به بستری احتیاج نداشته باشد، تمامی نکات مراقبتی برای درمان بیمار و پیشگیری از انتقال بیماری به اطرافیان وی، به بیمار آموزش داده می شود.

رجبیان، وضعیت تجهیزات حفاظت فردی برای کادر درمانی این بیمارستان را مطلوب توصیف کرد و افزود: تمامی تجهیزات حفاظت فردی از جمله لباس فضایی و ماسک N۹۵ در اختیار پرسنلی که با بیماران کرونایی به صورت مستقیم در ارتباط اند قرار گرفته است، همچنین پرسنل مربوط به بخش های پشتیبانی نیز از نظر وسایل حفاظتی لازم، تامین هستند.

وی وضعیت انسجام و همکاری کادر درمانی این بیمارستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود نگرانی های معمول نسبت به مواجهه با ویروس به ویژه در هفته های نخست، خوشبختانه کادر درمانی بسیار منظم و منسجم در حال ارائه خدمات و انجام وظایف خود در بیمارستان هستند.

معاون درمان بیمارستان طرفه در پایان ضمن قدردانی از همکاری و حمایت همه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بخصوص ریاست محترم دانشگاه و معاونین محترم درمان، توسعه و آموزش دانشگاه خطاب به مردم تاکید کرد: ما کادر درمان به خاطر شما به سر کار می آییم و از شما می خواهیم به خاطر ما در منزل بمانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز