خبرگزاری کار ایران

رییس جهاد دانشگاهی خبر داد:

تحویل ۱۱۰ عدد کیت تشخیص کرونا به مراکز درمانی تشخیص کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۳۸۹

رییس جهاددانشگاهی گفت: تعداد ۱۱۰ عدد کیت تشخیص کرونا به همت پژوهشگران سرطان معتمد جهاددانشگاهی برای ۱۱ هزار نمونه‌گیری، تحویل مراکز تشخیص کرونا شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در تشریح جزییات آخرین اقدامات جهاددانشگاهی برای مقابله با کرونا توضیح داد: تاکنون ۱۱۰ عدد کیت تشخیص کرونا به همت پژوهشگران سرطان معتمد جهاددانشگاهی برای ۱۱ هزار نمونه‌گیری، تحویل مراکز تشخیص کرونا شده است. آزمایشگاه تشخیص کووید ـ ۱۹ پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از ۲ فروردین تا امروز، ۳۰۰ نمونه‌ گرفته‌شده از بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را پاسخ داده است و به‌طور میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ نمونه را آزمایش می‌کند.

وی افزود: هم‌چنین، پژوهشگاه ابن‌سینای این نهاد تست غیرحضوری و جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی نیز آزمایش تشخیص کرونا را از این هفته شروع کرده‌اند و جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی تنها مرکز نمونه‌گیری حضوری در استان هستند.

طیبی اظهار داشت: تاکنون پژوهشکده‌ توسعه‌ صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی، ۵ تُن محلول ژل‌ ضدعفونی‌کننده، واحد خوزستان این نهاد ۱۶ هزار لیتر از این ژل و پژوهشکده‌ گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، یک تُن از این مواد را تولید کرده‌اند و ظرفیت بسیار وسیع‌تری برای هرکدام از این واحدهای سازمانی در صورت تامین الکل مورد نیاز وجود دارد.

وی همچنین خبر داد: واحد صنعتی امیرکبیر جهاددانشگاهی تا امروز ۵۰۰۰ دست لباس ایزوله را برای بیمارستان‌های طالقانی، بقیه الله(عج)، شهید مدرس، طرفه، امام خمینی(ره) تهران، اورژانس کشوری و تعدادی از بیمارستان‌های شهرستان بم تولید کرده است و ظرفیت تولید روزانه تا ۴۰۰ دست از این لباس‌ها را نیز داراست.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: تا امروز حدود ۳ میلیون ماسک با تولید روزانه ۱۲۰ هزار عدد و ۹۰ هزار دست گان برای کمک به عدم شیوع ویروس کرونا در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با رویکرد مشاغل خانگی با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان، نظارت وزارت کار و اجرای سازمان ستفای جهاددانشگاهی تولید شده و ظرفیت فراوانی برای تولیدات بیشتر در این زمینه وجود دارد. علاوه بر این تاکنون ۴۸۳ فروشگاه مجوزدار، زیرمجموعه‌ سامانه‌ www.ohop.ir وزارت تعاون با همکاری جهاددانشگاهی هستند و از ۱۶ فروردین به‌صورت رسمی، فعالیت آن آغاز شده است.

طیبی گفت: ۱۰۰ تا ۱۵۰ پزشک، ۱۰۰ مشاور روان شناس روان‌پزشک، حدود ۶ تیم ارایه‌ی خدمات ضدعفونی و گندزدایی اماکن از امکانات «سامانه‌ی ۱۲۳ کرونا» جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برای خدمات‌رسانی به مردم هستند؛ تاکنون ۱۰۰۰ نفر برای خودمراقبتی و خودارزیابی، ۱۵۰ تا ۲۰۰ برای مشاوره و ۳۰۰ نفر بهره‌مند از خدمات ضدعفونی و گندزدایی اماکن به این سامانه مراجعه کرده‌اند و از خدمات آن بهره برده‌اند.

وی اذعان داشت: ارایه‌ آموزش آنلاین جهاددانشگاهی از ۱۶ فروردین در تمام موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها به ۵۰ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در دروس نظری امکان‌پذیر شده است؛ در آموزش‌های کوتاه‌مدت و تخصصی، ۳۰ درصد بستر این آموزش‌ها نیز فراهم ‌است. هم‌چنین راه‌اندازی پویش‌های دانشجویی ـ فرهنگی مانند آف‌کرونا، برگزاری مسابقه‌های مجازی، انتشار دیدگاه صاحب‌نظران، انتشار و تولید مجموعه‌های آموزشی، بهداشتی و اجتماعی، تولیدات خبری ـ رسانه‌ای و نظرسنجی‌های مورد نیاز دستگاه‌های تصمیم‌گیر، بخشی از اقدامات قابل توجه فرهنگی جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز