خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با آموزش عالی پیوند عمیقی بزند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۰۸

استاندار مرکزی گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی باید در سال جاری با حوزه آموزش عالی این استان پیوند عمیقی بزند و از فعالیت‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تهیه شده در مراکز دانشگاهی در راستای حل مشکلات بخش خصوصی و افزایش تولیدات بهره‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید به مسائل کلان بپردازد و مسائل خرد و موردی در ستاد تسهیل و رفع موانع بررسی شود.

وی به اقدامات استان مرکزی در راستای یاری‌رسانی به فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرده و ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته در این استان برگزار می‌شود و این ستاد در شهرستان‌ها نیز فعال شده است. این ستاد سال گذشته 550 مصوبه داشت که حدود 80 درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی تأسیس شده و طی 3 روز گذشته به صورت رسمی با حضور وزیر صمت رونمایی شد. این کنسرسیوم پایه‌ای بلند برای برداشتن گام‌های بلند و توسعه اقتصادی استان و طرح‌های ملی است که می‌تواند پروژه‌های بزرگی را اجرا کند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: انتظار می‌رود بزرگان اقتصادی، صنعتی، خدماتی و شرکت‌های تعاونی به عضویت این کنسرسیوم درآیند. تاکنون 130 شرکت مستقر در استان مرکزی در قالب انجمن‌ها برای عضویت در این کنسرسیوم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود به زودی اعضای شرکت‌های تعاونی در جلسه‌ای دعوت شوند و شرکت خاصی در راستای سهامداری عام مردم برای کنسرسیوم ایجاد شود. باید از بطن این کنسرسیوم، کنسرسیوم‌های دیگری نیز شکل گیرد و الگویی برای سایر استان‌ها شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: نگاه دولت به فعالیت‌های بخش خصوصی بر مبنای تسهیل‌گری است و تاکنون در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است. هم‌افزایی و همدلی باید در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و در امور مختلف روزبه‌روز افزایش یابد.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: استان مرکزی سال گذشته در حوزه دانش‌بنیان گام‌های بلندی برداشت و این حوزه در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود. پایه‌های جهش تولید نیز از سال گذشته در این استان ایجاد شده است و تمام موارد مرتبط با این موضوع به صورت شبانه‌روزی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود 3000 واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است، اضافه کرد: مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان با جدیت پیگیری می‌شود و در سفر پیش‌روی وزیر اقتصادی مطرح خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز