خبرگزاری کار ایران

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور:

امدادگران هلال احمر نیز شاخص های شهدایی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۸۷۱

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر نیز مانند شهدای دوران دفاع مقدس شاخص های شهدایی دارند.

به گزارش ایلنا، یعقوب سلیمانی ۲۰ اردیبهشت در یادآوره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل اظهار کرد: شهدای امدادگر ما جز افراد مظلوم این جامعه به شمار می روند و مظلوم و مهجور مانده‌اند به همین دلیل در تلاش بودیم به دلیل نوعدوستی بااین افراد به دنبال برگزاری کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر در کشور باشیم تا بتوانیم به این بهانه قدردان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان سومین استان اقدام به برگزاری یادواره شهدا کرده است، گفت: این اقدامات خوب قرار شد همزمان با هفته هلال احمر اجرایی شود به طوری روز اول هفته هلال احمر را روز طلایه دار و تجلیل و تقدیر از شهدا قرار داده ایم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدای امدادگر بسیار مظلوم واقع شده‌اند اما معنای ایثار را به همه نشان دادند. ایثار یعنی اقدامات امدادگران ما و نوجوانانی مانند مرحمت بالازاده که برای دفاع از خاک ومیهن خود به وجود سن کم به جبهه های نبرد با دشمن می رود.

وی با اشاره به اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر و مشارکت آنان در کمک به هم‌نوعان خود، یادآور شد: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول نقد توسط مردم ما برای کمک به مردم غزه جمع شد. همچنین۶۷ میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی در سیل های اخیر کشورخودمان توسط مردم به هلال احمر اهدا شد و این ها همه نگاه فداکاری است و باید ترویج داده شود. باید بگویم که مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی نظیر است.

به گفته سلیمانی داوطلبان ما در سراسر کشور به معنای واقعی کلمه ایثارگر هستند و از جان خود می گذرند تا مردم را نجات دهند.

وی دستگیری از نیازمندان، خدمت‌رسانی به محرومین، دوستی، برادری و اخوت، استقامت، ایستادگی، خدمت صادقانه از ویژگی بارز شهدا دانست و گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر همچون شهدا هنگام حضور در صحنه‌های امدادرسانی خود را نمی‌بینند و به دنبال این هستند دیگران را نجات دهند.

در ادامه حمید قویدل با تبریک هفته هلال احمر اذعان کرد: امروز در هفته هلال احمر مفتخر به این هستیم که میزبان یادگاران جبهه و جنگ و شهدای امدادگر استان اردبیل باشیم و این افتخار بزرگی برای ما است که در این دوران و این روز مقدس خدمت گذار این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به زمان بندی اجرای این یادواره در استان اذعان کرد: ما از بهمن ماه سال گذشته استارت مقدمات این یادواره را زده ایم بطوری که در این ایام کتاب ۳۲ شهید امدادگر با عنوان ناز طبیبان گردآوری شده است، المان شهدای امدادگر در جمعیت هلال احمر نصب و اقدامات دیگری نیز در این راستا انجام شد که جای تقدیر از دست اندرکاران آن را دارم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا، پرداختن به یاد شهید و پیام شهید است و این مهم بایستی با انتقال پیام شهیدان برای نسل های فعلی و آینده انجام شود.

در ادامه سردار رحیم نوعی اقدام اذعان کرد: ایثار و قهرمانی ها و حضور در جبهه های

نبرد بحران و اخلاق و انسان دوستی از صفات بارز جمعیت هلال احمر می باشد به طوری

که امروز بنده از طرف خودم و خانواده شهدا از این جمعیت و داوطلبان و امدادگران همیشه در صحنه این جمعیت قدردانی می کنم.

وی از جمعیت هلال احمر به عنوان جریان در شریان حیاتی جامعه در زمان بحران نام برد و گفت: زمانی که شریان حیاتی ایستاده و نفس ها هم در حال ایستادن است و در محاصره بحران قرار گرفته ایم، فرشتگان جمعیت هلال احمر وارد کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 30هزار امدادگر به صورت داوطلبانه در این جمعیت مشغول به کار هستند، اذعان کرد: این جمعیت یک جریان بدون مرز است که هیچ خط اعتقادی، زبان و گویش و فرهنگ خاصی را دنبال نمی کند بلکه تمام اهداف او در راستای اهداف انسان دوستانه و بدون مرز است.

سردار نوعی اقدام ادامه داد: جمعیت هلال احمر یعنی پرورش حماسه آفرینی، امدادگران دیروز شهید شدند، رفتند و امدادگران امروز در پای بحران ها ایثار گونه تلاش می کنند.

گفتنی است؛ یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل با حضور مقامات کشوری و استانی امروز ۲۰ اردیبهشت در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار و از المان و کتاب شهدای امدادگر استان اردبیل با عنوان ناز طیبان رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز