خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

مطالبات بازنشستگان کارخانه راه دور شیراز وارد سال هجدهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۷۸۱

استاندار فارس به صورت روزانه مطالبات ما را پیگیری می‌کند

نزدیک به 1300نفر کارگر بازنشسته کارخانه آی تی آی حدود 18 سال است که مزایا، دستمزد و سنوات خود را دریافت نکرده‌اند و 125نفر نیز بدون‌ دریافت حقوق قانونی خود چشم از دنیا بسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت صنایع مخابرات راه دور شیراز  پس از واگذاری در سال ۸۳  در عرصه اقتصادی با محدودیت مواجه شد و بخش اعظمی از کارگران خود را بدون آنکه تمام طلب آن‌ها را تسویه کند تا سال ۸۵ بازنشسته کرد.

عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان این کارخانه حدود 1000 خانوار را درگیر کرده است؛ از طرفی عملیاتی نشدن وعده‌های هر ساله مدیران این مجموعه صبر خانواده‌ها و بازنشستگان را لبریز کرده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز گفت: به رغم وعده‌های مختلف مسئولان مبنی بر پرداخت مطالبات بازنشستگان اما تاکنون این اتفاق عملیاتی نشده است.

هاشم شمشیری در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: مسئولان وعده داده‌اند که مطالبات بازنشستگان آی تی آی تا قبل از نوروز پرداخت خواهد شد و ما هم به همکاران بازنشسته این موضوع را اطلاع دادیم اما این اتفاق رخ نداد و یک روز قبل از سال جدید معاونت اقتصادی استانداری فارس اعلام کرد که سرمایه گذاران بدعهدی کرده‌اند و دوباره شرمنده همکاران و بازنشسته های آی تی آی شدیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جدید پیگیری هایی انجام داده‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، افزود: داستان‌های متفاوتی جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی رخ داده است؛ در گذشته مقرر شد که کنسرسیومی جهت پرداخت مطالبات بازنشستگان تشکیل شود که به نتیجه نرسید؛ بعد از آن قرار شد شرکت آسیا تک وارد مرحله پرداخت مطالبات بازنشستگان شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه شرکت آسیا تک سرمایه گذار اصلی کارخانه آی تی آی است، ادامه داد: مقرر شد که بانک ملی و تجارت مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند که هنوز هیچ اتفاقی در عمل رخ نداده است.

بازنشستگان دو دهه است که چشم به پرداخت مطالبات دارند

شمشیری با اشاره به اینکه مطالبات بازنشستگان کارخانه راه دور شیراز وارد سال هجدهم شده است و بازنشستگان نزدیک به دو دهه است که چشم به پرداخت مطالبات دارند، افزود: هنوز به پرداخت مطالبات ناامید نیستیم  اما آنقدر وعده‌های تو خالی شنیده‌ایم که تا زمانی که این مبلغ به حساب مان واریز نشود؛ حرفی را نخواهیم پذیرفت.

رئیس کانون کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز در ادامه با بیان اینکه در 18 سال گذشته حدود 8 استاندار بر سر کار آمدند، گفت: اگر عزم تمام استانداران همانند استاندار فغلی بود مطالبات بازنشستگان آی تی آی خیلی زودتر پرداخت می شد؛ ایمانیه همواره خواستار پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی است.

مطالبات بازنشستگان کارخانه راه دور شیراز وارد سال هجدهم شد

استاندار فارس به صورت روزانه مطالبات ما را پیگیری می‌کند

شمشیری گفت: استاندار فارس به صورت روزانه مطالبات ما را پیگیری می کند اما هنوز زورش به مدیران این مجموعه نرسیده است که امیدواریم پرداخت مطالبات مان در زمان استانداری وی باشد.

وی با اشاره به اینکه روند پیگیری مطالبات بازنشستگان آی تی آی از سال 1401 تسریع پیدا کرده است، بیان کرد: پیگیری های استاندار و رئیس کل دادگستری باعث شد تا مجموعه آی تی آی به مزایده گذاشته شود.

شمشیری با بیان اینکه بی شک سهامداران برای مزایده مجموعه آی تی آی سنگ اندازی می کنند، بیان کرد: در حال طی کردن روند قانونی هستیم و در شرایط فعلی امکان دارد که نفوذ سهامداران اجازه ندهد که این مجموعه به مزایده برود.

نماینده شیراز و زرقان نیز با بیان اینکه تا زمانی که مشکل واگذاری آی تی آی حل نشود مشکل مطالبات بازنشستگان حل نخواهد شد، گفت: اگر شرکت ها این مجموعه را خریداری کنند مطالبات بازنشستگان حل خواهد شد.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه شرکت آسیا تک متعلق به ستاد اجرایی است، افزود: جهت پرداخت مطالبات بانک تجارت باید تسهیلاتی را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز