خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خبرداد؛

آغاز به کار اولین هنرستان « تجارت» در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۶۴

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست خبری بمناسبت هفته معلم درجمع خبرنگاران استان، گفت: با مشارکت سازمان صمت هرمزگان اولین هنرستان تجارت استان در سال تحصیلی جدید آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، محمد قویدل، با بیان اینکه 430 هزار دانش آموز در استان تحصیل می کنند،افزود: در مدت 2 سال گذشته 29 هنرستان جوار در استان احداث شد که هنرستان بهیاری، هنرستان فولاد و هنرستان شیلات برای اولین بار در استان آغاز به فعالیت کردند.

قویدل با اشاره به احداث نیروگاه سیریک و بحث تامین نیروی انسانی این مجموعه بزرگ علمی، پژوهشی و تولیدی کشور در استان، خبرداد: ظرف چند روز آینده ثبت نام در اولین دبیرستان متوسطۀ اول و دوم انرژی اتمی کشور در شهر بندرعباس آغاز می شود.

وی، با بیان این موضوع که 9 مدرسه تک دانش آموزه در استان داریم، تصریح کرد: با استفاده از نیروهای اضافه تدریس و بازنشسته فرهنگی امسال کلاس بدون معلم در هرمزگان نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان،با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی از دیگر اقدامات این اداره کل است، خاطرنشان کرد: 500 کلاس درس تا پایان امسال جهت بهره برداری در حال آماده سازی است.

این مسئول آموزشی، با بیان اینکه  13 پروژه بزرگ دوازده کلاسه با ارزش ریالی بیش از 40 میلیارد تومان از سال 1401 در شهر بندرعباس آغاز شده است،ادامه داد: تمام تلاشمان این است که در مهر ماه سالجاری از این تعداد 5 پروژه به بهره برداری برسد.

وی، بیان داشت: هر چند اعتبار به شکل ملی توزیع می شود اما قدرت ارتباط گیری در کشور باعث جذب اعتبار بیشتر می شود.

قویدل در بخش دیگری از سخنانش گفت: اولین اردوگاه دانش آموزی در میناب افتتاح می شود.

این مسئول با اعلام اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بیشترین املاک را در استان دارد، توضیح داد: آموزش و پرورش مالک  3500 واحد آموزشی و 1600 ملک دارای سند  در استان است.

وی، با بیان اینکه متوسط سرانه استان حدود 5.2 مترمربع است،تعداد مدارس شبانه روزی استان را 240 مدرسه عنوان کرد که بیشترین تعداد را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، از جمله برنامه های هفته معلم به نواختن زنگ سپاس معلم  در 3500 مدرسه استان، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده های شهید و ایثارگر فرهنگی، برگزاری 3700 برنامه در مدارس مناطق هرمزگان، حضور نخبگان فرهنگی در صدا و سیما، برگزاری شب شعر، برگزاری مسابقات ورزشی،تجلیل از معلمان پژوهشگر و هنرمندو تقدیر از معلمان نمونه ...  اشاره کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز