خبرگزاری کار ایران

۵۰ میلیارد چک برگشتی روی دست شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۳۹

سرپرست شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر مطالبات شهرداری از محل چک‌هایی که به رغم سر رسید موعد پرداختشان نقد نشده‌اند، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، محمد حسن اسدی در جمع اعضای کمیته وصول مطالبات شهرداری اظهار داشت: شهرداری حدود یکهزار و 200 فقره چک برگشتی به ارزش  50 میلیارد تومان در دست دارد که  برای وصول انها  تمامی راهکارهای موجود از جمله پیگیری قضایی را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود:37میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به چک‌هایی است که سر رسید آنها در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بوده و مابقی به سنوات قبل  برمی‌گردد.

اسدی گفت: شهرداری برای احقاق حقوق خود اقدامات حقوقی لازم را مطابق قانون انجام می دهد اما تعداد زیادی از چک ها مربوط به دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز و مشتریان خوش حسابی است که به دلیل رکود حاکم بر بخش مسکن امکان بازپرداخت تعهدات خود را ندارند. 

سرپرست شهرداری شیراز افزود: علاوه بر این، شهرداری مطالباتی نیز از دستگاه های دولتی دارد که طبق آرای قطعی کمیسیون ماده 100 و 77 مبلغ آن بیش از 120میلیارد تومان است. همچنین شهرداری شیراز بابت کوپن‌های اوراق مشارکت قطار شهری مبلغ 70 میلیارد تومان از دولت طلبکار است که بی شک وصول آن گامی مؤثر در حرکت شیراز به سمت پیشرفت می باشد.

 اسدی با بیان این مطلب که طبق قانون، شهرداری از قوانین موضوعه همچون جرایم راهنمایی و رانندگی، حقوق گمرکی و .... نیز سهمی دارد که رقم آن در وضعیت فعلی می‌تواند گره‌گشای برخی مشکلات باشد، گفت: تا کنون هیچ مبلغی از این سهم به شهرداری پرداخت نشده‌است.

وی همچنین خاطرنشان کرد :قبلا قیمت اتوبوس 100میلیون تومان بود که شهرداری‌ها تنها17.5میلیون تومان آن را به صورت قسطی پرداخت کردند و مابقی سهم دولت بود. اما اکنون سهم دولت صفر و قیمت هر اتوبوس 550 میلیون تومان است که صد در صد آن باید به صورت نقدی پرداخت شود تا اتوبوس تحویل  شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز