خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

رسانه‌ها ذائقه انسان‌ها را به اصل و مبانی انسانی سوق دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۸۰۴

پیشنهاد تشکیل اتاق فکر رسانه در استان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کاری کنیم ذائقه مردم به اصل و مبانی انسانی و تعالی بخش عادت کند و به کرامت برسد و رسانه‌ها در این راستا نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان قزوین، دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار گفت: اینکه باید در عرصه خبرنگاری ظرفیت داشته باشیم از مسلمات است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: با داشتن شرح صدر، اختلافات و تفاوت سلیقه‌ها از تهدید به فرصت تبدیل می‌شود، در فضای خبر، فکر و اندیشه این موضوع اهمیت دارد و مخالفت‌ها و مباحثه‌ها باعث رسیدن به تعالی و کمال است و باید این فرصت را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت خبرنگاری برای فردی که به قرآن، قیامت و دلسوزی برای مردم توجه دارد، بسیار سنگین است، عنوان کرد: براساس آیه‌های قرآن، انسان‌ها دو دسته هستند، یک دسته صرفا به دنبال دنیا هستند که در آخرت خسارت‌زده خواهند بود، گروه دیگر، علاوه بر دنیا، به آخرت هم توجه دارند که این افراد در واقع موفق هستند، در حوزه خبر هم باید این نگاه قرآنی را مد نظر داشت.

تقابل حق و باطل توسط رسانه‌ها تبیین شود

امام جمعه قزوین ادامه داد: تا اعتقادات ما مستحکم نباشد، توصیه، سفارش، اخلاق و قانون هم تاثیر ندارد و افراد سر قانون کلاه می‌گذارند و شاهد افرادی هستیم که براساس مر قانون عمل می‌کنند اما با حیله و نیرنگ رفتار می‌کنند.

وی تاکید کرد: مثلث قانون، حق و عدالت، زیبایی دارد و رسانه‌ای‌ها باید به این زیرساخت‌ها توجه داشته باشند و مطابق این دیدگاه عمل کنند.

عابدینی با اشاره به اینکه تقابل حق و باطل در قرآن مورد تاکید است، تصریح کرد: باید حق و باطل توسط رسانه‌ها تبیین شود و اثرگذاری آن‌ها مشخص شود، لازم است فعالیت رسانه‌ها متناسب با این‌ها سنجیده شود.

انبیا اولین مردان بزرگ عرصه خبر هستند

وی ادامه داد: فتنه‌های داخلی و بین المللی صحنه‌های امتحان است و هنر مطبوعات باید به نوعی باشد که در این موارد نقش‌آفرینی کنند، به عنوان نمونه در حوزه داخلی و بعد از قضایای مهسا امینی با فعالیت‌های و بصیرتی که شاهد آن بودیم، قزوین از امن‌ترین استان‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: غزه، صهیونیست‌های کودک‌کش هم از موارد بین‌المللی هستند که، اگر قلم مطبوعاتی‌ها در این زمینه فعال نشود، رفوزه می‌شوند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل انبیا است، گفت: انبیا اولین مردان بزرگ عرصه خبر و اولویت قایل شدن در انتشار اخبار بودند، گاهی با نوع پرداختن به خبر کاری می‌کنیم که مردم ما فقط جلوی پای خود و نان و آب را ببینند، این درحالی است که نباید به دنیا بسنده کرد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: ولایت امیرالمومنین، مرگ، یهود و حمایت از مظلومین و مستضعفان جزء خبرهای بزرگ است که باید در رسانه‌ها هم به آن‌ها توجه شود.

وی اضافه کرد: قرآن کتاب صلح است، البته به دفاع هم تاکید دارد که نباید آن را به معنای جنگ دانست، تقابل بین فرهنگ حق و باطل در قرآن مطرح است و باید زیبایی فرهنگ ایمانی در برابر فرهنگ شیطانی برای جهان مطرح شود.

اتاق فکر رسانه در قزوین تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات گفت:دشمنان تلاش دارند که حضور مردم را کمرنگ کنند، رسانه‌ها در این حوزه رسالت دارند و باید به امنیت، مشارکت و سلامت انتخابات کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: اتاق فکر رسانه‌ها هم دارای اهمیت است، در اتاق فکر رسانه می‌توان ابعاد مختلف، رسانه‌های مکتوب و مجازی را بررسی کرد.

در این دیدار اعضای حاضر در جلسه دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب رسانه را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز