خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کاندیدای تاییدصلاحیت شده جدید در کهگیلویه و بویراحمد نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۶۵۶

رئیس ستاد انتخابات دوازدهم استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: تاکنون لیستی از کاندیداهای تاییدصلاحیت شده جدید به ستاد انتخابات استان اعلان نشده است.

"سیدجواد هاشمی مهر" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان از تاییدصلاحیت ۵۵۰ کاندیدای دیگر برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور خبرداد ولی تاکنون، هیچ نامی و یا لیستی از کاندیداهای جدید تایید صلاحیت شده استان کهگیلویه و بویراحمد به ستاد انتخابات استان اعلان نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده جدید به دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده باشد و این دفتر، اسامی را هنوز به شما اعلان نکرده باشد؟ هم اظهار داشت: معمولا وقتی لیست تایید صلاحیت ها از سوی هیات نظارت مرکزی به دفتر نظارت شورای نگهبان استان ارسال می شود، در همان دقایق اول، این لیست از سوی دفتر نظارت استانی برای ستاد انتخابات استان ارسال تا ستاد انتخابات استان نیز این اسامی را به فرمانداری های سه حوزه انتخابیه اعلان کند اما تاکنون لیستی مبنی بر تایید صلاحیت‌های جدید از سوی دفتر نظارت استانی برای ستاد انتخابات ارسال نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تا زمان انجام مصاحبه یعنی یک روز بعد از اعلان تایید صلاحیت ۵۵۰ کاندیدای جدید، هیچ لیستی از اسامی احتمالی جدید تایید صلاحیت ها در این استان به دفتر نظارت و ستاد انتخابات ارسال نشده و استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان با همان ۱۱۹ کاندیدای تایید صلاحیت شده از ۱۵۴ کاندیدای ثبت نامی، به کار خود در حوزه انتخابات ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان که در انتخابات پیشین( مجلس یازدهم) ۵۴۳ هزار نفر مشمول رای دادن بودند.

این استان اکنون سه نماینده در مجلس دارد که در انتخابات سیزدهم، این تعداد به چهار نماینده افزایش پیدا می‌کند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، گچساران و بویراحمد واحد است.

بگفته سخنگوی شورای نگهبان، مجموع تأیید صلاحیت‌ شده‌ها برای انتخابات دوازدهم مجلس در مجموع استان های کشور به ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است و ۵۵۰ داوطلب دیگر نمایندگی مجلس، روز گذشته هشتم بهمن ماه تأیید صلاحیت شدند.

فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تا ۱۹ بهمن ادامه دارد و انتخابات دوازدهم مجلس و ششم خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز