خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۲۰۱ نفر کاندیدای انتخابات کهگیلویه و بویراحمد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۲۰۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیش ثبت نام ۲۰۱ داوطلب کُرسی مجلس دوازدهم در سه حوزه انتخابیه این استان خبرداد.

"سیدجواد هاشمی‌مهر" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: از این تعداد داوطلب که برای رقابت انتخابات دوازدهم مجلس پیش ثبت نام کرده‌اند ۱۹۲ نفر معادل ۹۶ درصد مَرد و ۹ نفر معادل چهار درصد زن هستند.

وی به آمار داوطلبان پیش ثبت نامی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به تفکیک‌ حوزه‌های انتخابیه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: ۸۴ داوطلب در حوزه انتخابیه بویراحمد، ۷۴ داوطلب در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ و ۴۳ داوطلب در حوزه انتخابیه پیش ثبت نام کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تعداد داوطلبین پیش ثبت نام کرده این استان در سامانه وزارت کشور، ۳۵ داوطلب رزمنده، ۲۴ داوطلب جانباز، ۱۲ داوطلب خانواده شهید و سه داوطلب ماده ۲۹ هستند.

هاشمی‌مهر، بیشترین تعداد داوطلب را مربوط به گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال به تعداد ۵۹ نفر ذکر و یادآورشد: در گروه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال ۳۴ داوطلب، گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۷ نفر، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال ۱۳ داوطلب، گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال ۱۱ داوطلب، گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال ۱۱ داوطلب، گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال ۲ داوطلب و ۷۰ تا ۷۵ سال هم یک داوطلب، پیش ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از تعداد ۲۰۱ داوطلب تا پایان روز پنجم از پیش ثبت نام انتخابات دوازدهم مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۴۲ داوطلب دارای مدرک کارشناسی ارشد،  ۲۴ داوطلب مدرک کارشناسی، ۲۳ داوطلب مدرک دکترا و ۱۲ داوطلب مدرک حوزوی دارند.

هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد آغاز و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد، پیش بینی کرد که تا روز پایانی ثبت نام، تعداد بیشتری برای رقابت در این دوره داوطلب شوند.

به گزارش ایلنا، انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در روز سیزدهم اسفندماه امسال برگزار می شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز