خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اردبیل:

درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت‌های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۸۲۶

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان اردبیل است.

به گزارش ایلنا،  آیت الله سید حسن عاملی که درجمع مسئولین ارشد استان در  مراسم تجلیل از بهره برداران و تولید کنندگان استان برترملی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: درخشش تولید کنندگان و بهره برداران در رقابت های ملی باعث افتخار و سرافرازی استان اردبیل است ومسئولین  امر باید از تمامی تولید کنندگانی که در راستای خودکفایی بخش کشاورزی و قطع وابستگی به بیگانگان سعی و تلاش می کنند قدر دانی کنند. 

عاملی در ادامه سخنان خود افزود: مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی می بایست آخرین یافته های تحقیقاتی را در اختیار زارعین قرار دهند تاآنان بتوانند با برخورداری از علم بروز جهانی در راستای امنیت غذایی قدم بردارند. 

این مقام مسئول افزود: استان اردبیل نباید از تحولات علمی عقب بماند و  کشاورزی ما باید از حالت معیشتی خارج و به سمت اقتصادی برود. در حقیقت برنامه ریزی در بخش کشاورزی استان باید به گونه ای باشد که کشاورزی تولید ثروت بکند چون ثروت توام با عزت باعث ایجاد اشتغال و کارآفرینی و توسعه این بخش می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به اشاره به دیدارهای خود با مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) افزود: هروقت به مناسبت های مختلف در محضر حضرت آقا حضور یافتم مدظله العالی همواره به مراکز دانش بنیان تاکید داشته وتوصیه می‌کنند که نهایت حمایت از مراکز دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی بعمل آید و تولید کنندگان و بهره برداران در عرصه های مختلف می بایست خود را باآخرین یافته ها علمی و تحقیقاتی هماهنگ بنمایند و کشت و زرع را به صورت تخصصی و با استفاده از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان انجام دهند. 

امام جمعه اردبیل با نگرش تخصصی به اصل مقوله تولیدوبهره وری در بخش کشاورزی گفت: بیشترین میزان در آمد در آخرین حلقه تولید است پس باید  خام فروشی محصولات کشاورزی در استان کنار گذاشته شود. خام فروشی به نفع تولید کننده و بهره بردار نیست و در این خصوص باید تدابیر و راهکارهایی اندیشیده شود تا به تناسب محصول تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در کنار آن احداث و راه اندازی شود ومحصولات تولیدی با ارزش اقتصادی بالا به فروش برسد در اینصورت تولید کننده متضرر نخواهد شد و محصولات تولیدی او دچار فساد و خرابی نمی شود و یا اینکه با نازلترین قیمت آنهم به صورت خام به فروش نمی رسد. 

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به اصل بهره وری در استفاده بهینه از آبهای جاری و زیر زمینی اشاره کرد و افزود: متاسفانه کاهش میزان نزولات آسمانی از یک طرف و عدم بهره وری اصولی و درست از آب کشاورزی نه تنها استان بلکه کشور را به مخاطره انداخته است. وضعیت آبهای زیر زمینی به قدری خطرناک است که تولید کنندگان ما با حفر چاه های عمیق در حال بهره برداری از آبهای  سالیان گذشته هستند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز