خبرگزاری کار ایران

انتقاد امام جمعه اردبیل از مصوبه مجلس؛

تصویب ارزش افزوده به صورت استانی ظلم به استان‌های کم برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۸۷۴

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مصوبه توزیع استانی مالیات بر ارزش افزوده ظلم بزرگی در حق استان‌های محروم کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید حسن عاملی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی دوباره تصویب کرد که ارزش افزوده به صورت استانی نه ملی تقسیم شود این مصوبه ظلم بیّن به استان‌های کم برخوردار است آیا نمایندگان توجه ندارند که کارخانجات بزرگ استان‌های برخوردار از پول ملی درست شده است؟ پس چرا ارزش افزوده آن استانی تقسیم می شود؟ آیا امضاء این قانون امضاء ظلم نیست؟ اگر ارزش افزوده به صورت ملی تقسیم شود ثروت هنگفتی به استان‌های محروم سرازیر می‌شود و بخش مهمی از دردهای بی درمان این استان‌ها حل می شود و حتی بعضی از خطر های امنیتی از آنها دفع می شود.

وی اضافه کرد: با این مصوبه، مجلس نباید از توازن بین استان‌ها و مناطق مختلف کشور صحبت کند ما سالها است که به دنبال حل این مسئله و دفع این ظلم هستیم ولی نمایندگان استان‌های توسعه یافته اصلاً اجازه طرح موضوع را نمی‌دهند اگر این موضوع به یک مطالبه ملی تبدیل شود احتمال تجدید نظر وجود دارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سفر اخیر رافائل گروسی به تهران بیان کرد: مدیرکل آژانس هسته‌ای بعد از حضور در ایران و مذاکره با مسئولین هسته‌ای ایران گزارش خود را به حکام آژانس هسته‌ای اعلام کرد در این دوره آژانس قطعنامه‌ای ضد ایران صادر نکرد از این معلوم می‌شود که ایران در مذاکره با گروسی که غالباً با سوءظن به ایران نگاه می‌کند تنازلاتی مهم داشته است.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: عدم صدور قطعنامه توسط حکام آژانس علیه ایران اقدام مبارکی است و می‌تواند مقدمات گفت‌وگوی سازنده را فراهم کند هرچند برجام به تعبیر نماینده روسیه در آژانس احتیاج به گفت‌وگو ندارد چون تمام بندهای آن روشن، واضح و شفاف است، او می‌خواهد بگوید سنگ اندازی‌ها در موضوع هسته‌ای ایران همه سیاسی است نه فنی.

وی افزود: آمریکا نیز دو اظهار نظر مهمی داشت اولاً اعلام کرد که از تلاش‌های گروسی برای حل و فصل مسائل هسته‌ای با ایران استقبال می‌کند و از طرفی دیروز آمریکا اعلام کرد که دیپلماسی و مذاکره بهترین راه حل برای حل پرونده هسته‌ای ایران است نتانیاهو نیز بعد از ملاقات با مسئولین آمریکایی گفت من در روزهای گذشته کاملاً احساس کردم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تغییر موضع داده‌اند.

 لزوم دستگیری از نیازمندان در موسم عید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر لزوم دستگیری از نیازمندان در موسم عید گفت: این روزها همه در تکاپوی خرید عید هستند عده‌ای هم هستند که اصلاً معنی عید را نمی‌فهمند سعی کنیم یکه خوار نباشیم و دست آنها را بگیریم حداقل برای آنها مشقت درست نکنیم.

وی افزود: هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان در غالب کشورهای اسلامی فروشندگان و مغازه‌داران و کسبه قیمت اجناس خوراکی را پایین می‌آورند تا حرمت ماه رمضان و حرمت مهمانان خداوند را حفظ کنند اما بعضی از فروشندگان در کشور ما ماه رمضان را فرصت خوبی برای کسب درآمد بیشتر می‌دانند و از اضطرار مردم سو استفاده می‌کند این کار هم جهت اخلاقی و هم از جهت شرعی بسیار کار ناپسندی است و قطعاً تبعات بد در سرنوشت انسان دارد.

آیت الله عاملی گفت: ارزش، قدر و قیمت یک جامعه و یک فرد در حال اضطرار معلوم می‌شود بیمار نسبت به دکتر مضطر است جامعه به محتکر محتاج و مضطر است یک جنس که نایاب شد همه مضطرند کسی که آبرویش در خطر است مضطر است مدیون غیر عمدی مضطر است امروز قشر عظیمی از جامعه ما نسبت به قیمت ارز و سکه مضطر است که اینجا قدرت روحی لازم است قدرت روحی مال امیرالمومنین است که می‌فرماید اگر اقالیه سبعه را به من بدهند به یک مورچه ظلم نمی‌کنم.

امام جمعه اردبیل در بخش‌های دیگر بیانات خود گفت: خداوند در روز قیامت در آن وانفسای وحشتناک سه عنایت بزرگ دارد با عده‌ای تکلم می‌کند به یک عده نگاه خاص می‌کند یک عده را از لوث گناهان تطهیر می‌کند این عنایات بزرگ شامل یک طایفه نمی‌شود و آنها کسانی هستند که دین خود را ارزان فروختند.

وی با اشاره به خطرات و حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری بر لزوم توجه خانواده‌ها در این باب تاکید کرد و افزود: چهارشنبه سوری در پیش است والدین محترم در خصوص بچه‌ها دقت کنند که نقص عضو نشوند این نوجوان بعد از اینکه بالغ شد علیه شما در اندرون خود موضع خواهد گرفت و خواهد گفت پدر و مادر!، من نابالغ بودم متوجه نبودم اما شما چطور راضی به نقص عضو من شدید؟

وی با نقل یک حکایت اخلاقی مربوط به شب چهارشنبه سوری خاطر نشان کرد: آقای پهلوانی هر شب چهارشنبه به محضر علامه می‌رفتند و معارف مهمی از او می‌گرفتند در این خصوص می‌فرماید شب چهارشنبه ۸ صفر ۱۳۹۳ هجری قمری وقتی استاد وارد اتاق شدند لبخندی زدند و فرمودند گفتیم امشب نمی‌آیند چون آن شب به اصطلاح چهارشنبه سوری بود و در کوچه‌ها بچه‌ها آتش روشن کرده بودند و پیاله زیر چادر گرفته و درب خانه‌ها گدایی می‌کردند عرض شد امشب ما هم پیاله‌ی گدایی را آورده ایم، شب گدایی است.

وی در خاتمه گفت: در شب چهارشنبه سوری و نظایر آن در عین شادی سعی کنیم با پیاله گدایی در درگاه خداوند سهم خوبی از عنایت و معنویت کسب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز