خبرگزاری کار ایران

امام جمعه یزد:

صنعت پوشاک مشکل اشتغال استان را حل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۷۰

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پوشاک از صنایعی است که مشکل اشتغال کشور و استان را به سرعت حل می‌کند.

 آیت الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در بازدید از کارگاه تولید پوشاک در شهرک صنعتی تفت با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها افزود: صنایع و مشاغل دانش بنیان می‌توانند بدون آلایندگی و با کمترین مشکلات در حوزه محیط زیست، به تولید و اشتغالزایی بالا برسند.

وی بر لزوم حمایت دولت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود: دانش بنیان‌ها معمولا پربازده هستند و می‌توانند اشتغالزایی کنند.

امام جمعه یزد، توسعه صنعت نساجی در کشور و استان یزد را خواستار شد و تصریح کرد: صنعت پوشاک صنعتی است که می‌تواند مشکل اشتغال کشور را در سریعترین زمان ممکن حل کند چرا که نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد و می‌تواند کشور ما را از واردات پوشاک بی‌نیاز کند.

ناصری اظهار داشت: اگر صنعت پوشاک در یزد و در سطح کشور تقویت شود زنجیره صنعت نساجی کامل می‌شود و از کشت پنبه تا تولید پوشاک، رونق پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این طرح حتی در روستاها نیز قابل اجراست و با آموزش می‌توان این صنعت را ایجاد کرد و در کمترین زمان به آن رونق بخشید.

ناصری، تولیدکنندگان و فروشندگان را به سود کم فراخواند و گفت: باید صبر کرد و بعضا نباید انتظار داشت سریع به سود برسیم، ضمن اینکه در تولید باید به ارتقای کیفیت، قیمت رقابتی و بازاریابی مناسب توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در کنار تولید باید تولید ماشین آلات را نیز مدنظر قرار دهیم افزود: باید با نوآوری و دستیابی به نیازهای خط تولید در داخل کشور و با استفاده از استعدادهای خوبی که در این زمینه داریم در این حوزه نیز ورود کنیم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز