خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بازدید از مجموعه صنایع تبدیلی الوند مطرح شد؛

احیای واحدهای تولیدی نقش موثری در اشتغال جوانان و توسعه کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۰۴۸

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: فرزندان غیرتمند کشور همه باید دست به دست هم دهیم تا ایران اسلامی به کشورهای خارج و بیگانگان وابستگی نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، آیت‌‌لله غیاث‌الدین طه‌محمدی (نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان) در حاشیه مراسم بازدید از مجموعه صنایع تبدیلی الوند گفت: احیای اینگونه واحدها علاوه بر توسعه کشور در ایجاد اشتغال جوانان این مرزو بوم نقش موثری دارد.

به گفته وی، استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه به یک ارزش فرهنگی و اخلاقی تبدیل شود که در این زمینه فرهنگسازی گسترده‌ای باید صورت گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به نامگذاری سال به نام حمایت از تولید ملی گفت: ما بنجول‌های کشورهای اجنبی را استفاده می‌کنیم درصورتی‌که می‌شود از کالای داخل استفاده کرده و باعث رشد اقتصاد کشور شد.

وی با بیان اینکه استفاده از کالای داخلی باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود، گفت: متأسفانه شرایط طوری شده که ما برای کشورهای بیگانه کشت می‌کنیم و باید این عادت را ترک کنیم.

وی اعلام کرد: باید تلاش کرد تا مهاجرت به خارج از کشور برای اشتغال کمتر شود و این امر نیازمند خود اشتغالی و کارآفرینی است.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان گفت: اقتصاد در اسلام یک اصل بوده و کارهای اقتصادی و کارآفرینی نیز از مقدسات دین اسلام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم گفت: این مجموعه یکی از واحدهای تعطیل بود که با حمایت دولت و استاندار پرتلاش همدان این واحد دوباره راه‌اندازی شد.

احمد توصیفیان پور افزود: این واحد صنایع تبدیلی بعد از ۱۱ سال تعطیلی دایر شد و اکنون بیش از ۱۰۰ نفر نیروی متخصص فارغ‌التحصیل دانشگاهی را جذب کرده و می‌تواند بیش از ۴۰۰ نیرو نیز جذب کند.

مدیرعامل صنایع تبدیلی الوند نیز گفت: این مجموعه عظیم شامل ۱۰ خط است و واحد پایلوت نشاسته خاورمیانه که تا ۶ ماه آینده بیش از ۱۰۰ نوع محصول را تولید می‌کند.

بهزاد دادگر با بیان اینکه این واحد برای کشور ارزآوری دارد، افزود: حمایت دولت می‌تواند در رونق و توسعه این واحد صنعتی بیش از پیش موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز