خبرگزاری کار ایران

کشف ۹۵ درصدی جرایم اقتصادی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۳۰

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه کشف جرایم اقتصادی ۹۵ درصد افزایش داشته است گفت: در ۹ ماهه امسال ۶ تن و ۸۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف و منهدم شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، سردار سلمان امیری با اشاره به اینکه طی 9 ماه امسال 4 درصد افزایش سرقت داشتیم، گفت: 46 باند سرقت فعال در استان منهدم شد و 424 سارق حرفه‌ای دستگیر شد.

وی با اعلام اینکه در 9 ماه نخست امسال 868 هزار و 747 تماس با پلیس 110 برقرار شد، اظهار کرد: تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش دارد که 321 هزار و 587 تماس عملیاتی شد و 3 درصد نسبت به سال قبل میزان تماس‌های عملیاتی بیشتر شده است.

وی با اشاره به راهنمایی و ارشاد 525 هزار و 222 مورد طی 9 ماه امسال عنوان کرد: در 9 ماه امسال برابر آمار ثبت شده در سامانه پلیس 17 هزار و 363 مورد طرح‌های انتظامی اجرا شده است که 26 مورد طرح مناسبتی است.

سردار امیری با بیان این جمله که ترمز سرقت در استان طی دو ماه گذشته کشیده شده است، بیان کرد: در مجموع سرقت‌ها از ابتدای سال تاکنون افزایش 4 درصدی داریم که در زمینه درصد کشف 7 درصد افزایش داشته‌ایم.

سردار امیری در ادامه افزود: 8 هزار و 887 نفر دستگیر شدند که با احکام قضایی به ما ارجاع شده بود و در طرح معتذرین که با حمایت دادگستری اجرا می‌شود 3 هزار و 847 فقره پرونده در این طرح به مصالحه رسید که 70 درصد است.

وی با بیان اینکه 213 نفر در کلانتری‌ها در راستای استانداردسازی تعامل رفتار کار می‌کنند، تصریح کرد: پاسگاه بابانظر و کلانتری 21 استادان افتتاح شده است.

فرمانده انتظامی استان به برقراری 6 هزار و 725 مورد تماس با سامانه 197 اشاره و بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند هر موضوعی در مورد فساد اقتصادی را با تماس با شماره 096300 اعلام کنند.

سردار امیری شماره تماس پلیس فتا را 096380 اعلام کرد و با بیان اینکه مردم می‌توانند مشکلات و جرایم در حوزه فضای مجازی و اینترنتی را اعلام کنند، افزود: در حوزه امنیت اقتصادی، 310 میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای کشف شده بود که نسبت به مدت مشابه 18 درصد افزایش دارد و در سال جاری 8 درصد افزایش پرونده‌های بالای صد میلیون تومان داشتیم که پرونده‌های اقتصادی 12 درصد رشد دارد و پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان 147 درصد رشد دارد.

سردار امیری اضافه کرد: جرایم اقتصادی مانند زمین‌خواری، اخذ تسهیلات بانکی غیرمجاز، فرار مالیاتی و... است که حدود 95 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه دارد.

وی اظهار کرد: در پلیس مبارزه با مواد مخدر هم 6 تن و 83 کیلو انواع مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش کشف داریم و 10 هزار و 941 مورد اقدامات پلیس در حوزه‌های متعدد با 23 درصد افزایش داریم.

فرمانده انتظامی همدان ادامه داد: 41 باند مواد مخدر با 32 درصد افزایش و دستگیری 2 هزار و 793 نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده و خرده‌فروش از جمله اقداماتی است که 12 درصد افزایش داشت.

سردار امیری اظهار کرد: دستگیری 8 هزار و 189 نفر معتاد و نگهدارنده مواد مخدر انجام و به مراکز ماده 15 و 16 معرفی شدند که 28 درصد افزایش دارد.

وی به توقیف 140 دستگاه خودرو، 57 دستگاه موتورسیکلت و تعدادی سلاح از قاچاقچیان اشاره و بیان کرد: شناسایی و انهدام 46 باند فعال سرقت و کشف 238 فقره انواع سرقت و دستگیری 114 نفر در این راستا از جمله اقدامات است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: 434 نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار دستگیر شدند و 95 درصد از جرایم خرد کشف شده است.

وی به مسدودسازی و انحلال افزون بر 1900 کارت بانکی اشاره و بیان کرد: مبلغ 91 میلیارد و 250 میلیون ریال عودت شده است.

سردار امیری به دستگیری 355 مجرم سایبری با افزایش 51 درصدی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری اینترنتی جزء اولویت‌های جرایم است که 31 درصد افزایش کشف جرایم سایبری داریم که بعد از کلاهبرداری اینترنتی، برداشت اینترنتی و دسترسی غیرمجاز و مزاحمت اینترنتی از جمله جرایم است.

سردار امیری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه جنگ شناختی شکل گرفته و به وضوح آن را می‌بینیم و باید به طور واقعی با آن روبه‌رو شد، گفت: جنگ شناختی امروز در عرصه رسانه بیشتر ملموس است.

فرمانده انتظامی استان همدان خواستار آگاه‌سازی به وقت و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم شد و گفت: اگر این موضوع حل شود خیلی از مشکلات امنیتی حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز