خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۶۵

همزمان با روز ملی خلیج فارس، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در فرهنگسرای طوبی بندرعباس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، اسماعیل جهانگیری گفت: امسال به مناسبت روز ملی خلیج فارس ۳۰ برنامه ملی، منطقه‌ای و محلی در هرمزگان برگزار شد.

جهانگیری افزود: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تئاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شد.

وی گفت: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت آغاز شد.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های امسال بزرگداشت روز ملی خلیج فارس بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: موضوع خلیج فارس با یک نام بین المللی عجین و قرین با مسئله امنیت ملی ما است و این دو را هرگز نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرعباس افزود: دشمن راهبرد تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی ما دارد.

وی گفت: خلیج فارس بهانه‌ای برای دشمن است و ملت ما هم فهمیده است که نام خلیج فارس نماد استقلال، عزت و امنیت است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: ملت ایران در مقابل این نام و هرگونه تحریفی در تاریخ قطعا ً کوتاه نمی‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: مسئله خلیج فارس به یک وفاق ملی و همگانی تبدیل شده است و هموطنان در خارج و داخل خلیج فارس را به دور خود جمع کرده است.

وی افزود: مسئله روز خلیج فارس امتداد تاریخی و تمدنی دارد و ما این روز را در راستای امتداد تاریخ و تمدن ایران بزرگ می‌دانیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نقش خلیج فارس در تحولات اقتصادی جهان و عرصه‌های بین المللی بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: نام خلیج فارس همراه با هویت ملی و ایرانی ما است.

وی با اشاره به حدیث پیامبر (ص) گفت: نام خلیج فارس و بحر فارس سه مرتبه در کلام ایشان آمده است و امروز در منابع حدیثی ما و اهل سنت نقل شده است.

                                                 هرمزگانی‌ها پاسداران خلیج فارس هستند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: مردم هرمزگان پاسداران دو دریای خلیج فارس و دریای عمان برای کشورمان هستند.
سردار علیرضا تنگسیری در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرعباس افزود: نام خلیج فارس از ابتدا بوده و تا همیشه خواهد ماند.

وی گفت: جوانان ما باید بدانند که ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افتخاری برای ما ایرانی‌ها است که در سال ۱۶۲۲ میلادی هرمز را از دست پرتغالی‌ها آزاد کردند.

سردار تنگسیری افزود: مردم این دیار بودند که جرون را هرمز و گمبرون را بندرعباس کردند تا نام فارسی را به سرزمین خود باز گردانند.

وی گفت: مردم ما از آن زمان نشان دادند ایران و ایرانی در برابر هر نوع استکباری و امپریالیسمی ایستاده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: مردم ساحل نشین خلیج فارس در هرمزگان و بوشهر در طول این قرن‌ها با جبهه امپریالیسم، آمریکای جنایت کار و نوکران آمریکا مبارزه کرده اند.

وی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ما است و اینجا محل و مدفن ما است که در آن به دنیا می‌آییم و همین جا هم می‌میریم.

سردار تنگسیری افزود: خلیج فارس تنها متعلق به ایران و کشور‌های منطقه است و خارجی‌ها در این دریا سهمی ندارند و البته اسم این دریا هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

وی گفت: ایران با احتساب جزایر ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در خلیج فارس دارد و عمیق‌ترین مسیر دریانوردی در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: روز۱۰ اردیبهشت روز پایان اشغال ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است.

وی افزود: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس با قایق‌های بادبانی به این منطقه آمدند و تا ۱۶۲۲ در خلیج فارس بودند تا اینکه اخراج شدند.

سردار تنگسیری گفت: مردم جزیره هرمز ۳۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که در این زمینه نمونه هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: دشمنان بدانند که آن دوران که دشمن می‌توانست با خیال راحت نفتکش و کشتی‌های ما را توقیف کنند، گذشته است و اکنون اگر این کار را بکنند ما در همین خلیج فارس مقابله به مثل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز