خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

همدان رتبه اول کشور در شناسایی بیماران پیش دیابت را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کسب رتبه اول کشوری در زمینه شناسایی بیماران پیش دیابت در اجرای پویش ملی سلامت خبر داد‌.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی در مراسم تکریم و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه از دو سال پیش دانشگاه بر سیاست توسعه متوازن متمرکز شده است، اظهار داشت: بعد از این دو سال از نظر وزارت بهداشت هم در زمره دانشگاه‌های پیشرو در حوزه توسعه متوازن قرار گرفته‌ایم، چرا که هیچ حوزه‌ای در دانشگاه نبوده که مغفول واقع شده باشد.

وی افزود: در توسعه فضای فیزیکی و آموزشی از محل تهاتر، احداث ساختمان جدید دانشکده بهداشت با ۸ هزار متر مربع آغاز شده است همچنین تصویب تأسیس چهار پژوهشکده و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت از دیگر اقدامات شاخص توسعه‌ای در دانشگاه است که در دو سال گذشته رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در رتبه کیفی در زمره چهار دانشگاه برتر حوزه تحقیقات هستیم، گفت: مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه رتبه دوم و کمیته اخلاق دانشگاه رتبه نخست کشور را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دست آورده‌ایم و توسعه رشته‌ مقاطع در حوزه آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

مجذوبی به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با بازسازی خوابگاه شهید همدانی، پیشروی احداث خوابگاه ریحانه۲ سرعت گرفت و بازسازی جزیی و کلی سلف‌ سرویس انجام شد و به این ترتیب ۸۰۰ تخت خوابگاهی از ۲ هزار و ۸۰۰ تختی که در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد به دانشگاه علوم پزشکی همدان اختصاص یافت.

وی از اجرای طرح پزشک خانواده در کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: بعد از کبودراهنگ با همان ظرفیت موجود، در کل استان آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح موزه تاریخ پزشکی در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: این موزه از سال ۱۳۱۰ وسایل و تجهیزات قدیمی حوزه پزشکی را در خود جای داده است و از دیگر اقدامات ماندگار حوزه سلامت خواهد بود.

مجذوبی به اجرای غربالگری در پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح تا ۳۰ دی ‌ماه ادامه دارد. اقدامات رسانه‌ای و همت همکاران پیشروی کیفی مطلوبی داشته به طوری که در شاخص‌های کیفی و صداقت و دقت در سنجش، رتبه یک تا چهار کشور را کسب کردیم و از منظر تشخیص پیش‌دیابت رتبه نخست کشور را به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان باید علاوه بر حفظ برخی شاخص‌ها در افزایش کیفیت و ارتقای برخی شاخص‌ها تلاش کنیم، تصریح کرد: مطالبات مردم و مسئولین از حوزه درمان بیشتر است و نگاه‌های بیشتری به خود معطوف داشته، اگر چه حوزه بهداشت، بنیادی و پایه است کمتر مورد توجه عام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بین‌المللی سازی حوزه درمان یاد کرد و گفت: استان همدان باید به هر قیمت ممکن، سهم خود را از گردشگری سلامت دریابد بر این اساس در توسعه زیرساخت‌های درمانی و دانشجویی بین‌الملل تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و ظرفیت‌های متعددی فراهم شده‌ است.

مجذوبی ضمن قدردانی از عملکرد رضا طهماسبی در طول تصدی معاونت درمان دانشگاه، عنوان کرد: طهماسبی علاوه بر اینکه وقت و انرژی مضاعفی در حوزه درمان گذاشت، پرکار و فعال بود و برای همه ما مثل الگوی اخلاق عمل کرد و همچنان در زمره متفکرین تیم مدیریتی دانشگاه قرار دارد البته این جابجایی‌ها امری طبیعی در هر سازمان است و همواره بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز