خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۳ شیراز مطرح کرد؛

اجرای ۷ پروژه محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی / شهرک سعدی از انزوا خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۸۱

سنگ فرش حافظیه تا پایان سال اصلاح می‌شود

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به وضعیت شهرک سعدی، گفت: در این شهرک عملیات احداث سیل بند در حال انجام است ؛ ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و لایروبی‌ هم تقریبا به طور کامل در رودخانه و جداول انجام شده است.

به گزارش ایلنا، سید محمدجواد افضلی در سومین جلسه از سلسله نشست‌های «روایت امید» که به میزبانی شهرداری منطقه سه شهرداری شیراز برگزار شد؛ افزود: ۷ پروژه محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی اجرا شده است؛ برای بهسازی و سنگفرش کوچه‌های صعب‌العبور نیز ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: تقریبا بخش اعظمی از مشکلات این شهرک برطرف شده است و این امیدواری وجود دارد که شهرک سعدی در آینده نزدیک از آن انزوا و فرسودگی خارج شده و به آن چیزی که در خور نام سعدی بزرگ و مردم خوب این منطقه است، تبدیل شود.

شهردار منطقه ۳ شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به بافت متراکم جمعیتی که شهرک سعدی در این منطقه دارد، مشکلاتی در خصوص فاضلاب شهری این شهرک وجود داشت که در بخش اعظمی از محلات و به ویژه بافت فرسوده نیز عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی انجام شد تا سلامت شهروندان در خصوص بروز بیماری‌های سالک در خطر نباشد.

به گفته افضلی طرح توسعه قسمت شرقی آرامگاه سعدی در حال انجام است و احداث دومین بوستان شهرک رکن آباد در دستور کار است.

وی یادآور شد: کلنگ زنی بوستان کوهستانی نور که شامل انواع بازی های هیجانی و شهربازی هم انجام می شود در فاز اول در حال اجرا است.

اجرای ۷ پروژه محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی / شهرک سعدی  از انزوا خارج می‌شود

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۱ پروژه به ارزش 606 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر 

 شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۱ پروژه به ارزش 606 میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در این منطقه گفت: در دهه فجر امسال، ۱۱ پروژه به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است و همچنین ۲۰ پروژه به ارزش ۴۸۱ میلیارد تومان نیز در این هفته کلنگ‌زنی خواهد شد.

افضلی افزود: این منطقه با ۲۲ مرکز گردشگری، از جمله آثار تاریخی و گرانبها مانند حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، باغ‌های ملی و جهان‌نما، بابا کوهی و ... نگین شهر شیراز محسوب می‌شود و از این جهت حائز اهمیت است.

 وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه پایدار شهرداری، اقدامات زیربنایی و اصولی در حال انجام است و در عین حال سعی‌ ما بر این است که با برگزاری جلسات متعدد و همچنین مشورت گرفتن از شهروندان مانع از به وجود آمدن چالش در آینده شویم.

افضلی به بودجه عمرانی ۳۷۰ میلیارد تومانی این منطقه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: 70 پروژه در سطح این منطقه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اتفاق تلخ فروردین ۹۸ و سیل دروازه قرآن تصریح کرد: با اقدامات لوله‌گذاری با هزینه ۷۰ میلیارد تومان در این منطقه انجام شد و این امیدواری وجود دارد که دست‌کم تا ۱۰ سال آینده، هیچ مشکلی در آن محدوده رخ ندهد.

اصلاح سنگ فرش حافظیه تا پایان سال

شهردار منطقه ۳ شیراز در مورد سنگ فرش حافظیه نیز گفت: این سنگ فرش 10 سال پیش انجام شده است و در دستور کار برای اصلاح این بخش قرار دارد که برای سنگ فرش جدید میزان سه میلیارد تومان هزینه برآورد شده است .

به گفته افضلی گروهی برای بازدید و بررسی این مساله تشکیل دادیم و همچنان در حال بررسی هستیم که آیا سنگفرش را با هزینه‌ای نزدیک به سه میلیارد تومان به طور کلی عوض کنیم یا آن را با مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، اصلاح کنیم اما هنوز در این باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.

شهردار منطقه ۳شیراز گفت: درحال حاضر پرونده این پروژه در کمیسیون مناقصات در حال بررسی است و موضوع کارشناسی دوم نیز به جهت اصلاح سنگ فرش در حال بررسی و در دستور کار است تا به جهت کاهش هزینه‌ها، اصلاح سنگ فرش انجام شود.

افضلی بیان کرد: هر گونه اصلاح و اقدام اجرایی برای این سنگ فرش تا قبل از پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه با طرح این موضوع بازخوردهای منفی گرفته شد و این اقدام به مثابه نوعی هزینه کرد مجدد و گزاف عنوان شد اما نزدیک به ۱۰ سال است که از زمان اجرای سنگ فرش حافظیه گذشته است و این محور، مکانی جهانی است و نیاز است تا بهسازی، نوسازی و حتی اجرای یک پروژه جدید و نو در آن ارائه شود تا سهولت تردد در این محور انجام شود.

افضلی با اشاره به اینکه در منطقه زیباشهر سالن بزرگ در مساحت 2 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: محور امام رضا (ع) و تا خارج از شهر مربوط به راه و شهرسازی است و از پلیس راه تا دروازه قرآن برای تفرج مسافرین طراحی کردیم.

وی افزود: راه و شهرسازی در حال طراحی برای تغییرات در پل شهید جعفری است.

اجرای ۷ پروژه محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی / شهرک سعدی  از انزوا خارج می‌شود

احداث یک پارک بزرگ در محدوده کوهستان نور

همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ شیراز از احداث یک پارک بزرگ در محدوده کوهستان نور خبر داد که به یک نقطه تفریحی بسیار جذاب برای خانواده‌ها تبدیل خواهد شد.

بهنام جعفری افزود: بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز برای این پروژه تعریف شده است تا کسانی که مایل هستند، به آن ورود کنند.

وی همچنین به احداث پارک ویژه بانوان در شهرک سعدی با مساحت هفت هزار متر مربع اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی زیرساخت‌ها وتجهیزات مورد نیاز در زمینه ورزشی و فرهنگی در آن قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز